Glaston Oyj Abp kirjaa liikearvon arvonalentumistappiota

Glaston Oyj Abp     Pörssitiedote    14.12.2010 klo 14.00

Glaston Oyj Abp kirjaa liikearvon arvonalentumistappiota

Glaston ilmoitti tammi-syyskuun osavuosikatsauksessaan havainneensa indikaatiota liikearvon mahdollisesta arvonalentumisesta Machines-segmenttiin sisältyvissä toimintasegmenteissä. Liikearvon testaukset on saatettu päätökseen, ja testien tuloksena Glastonin hallitus on kokouksessaan 14.12.2010 päättänyt 5,8 miljoonan euron liikearvon arvonalentumistappion kirjaamisesta Machines-segmenttiin kuuluvassa Pre-processing -toimintasegmentissä. Muiden Machines-segmenttiin kuuluvien toimintasegmenttien osalta testaustulokset eivät antaneet aihetta liikearvon arvonalentumiskirjaukseen.

Muiden raportoitavien segmenttien (Software Solutions ja Services) osalta Glaston suoritti vuosittaiset liikearvon arvonalentumistestaukset normaalin aikataulun mukaisesti viimeisen vuosineljänneksen aikana. Nämä testaustulokset eivät antaneet aihetta liikearvon arvonalentumiskirjaukseen.

Liikearvon arvonalentumistappiolla ei ole rahavirtavaikutusta, ja se kirjataan vuoden 2010 tulokseen kertaluonteisena eränä.

Glastonin loppuvuoden näkymät ovat muuttumattomat ja odotamme vuoden 2010 liikevaihdon olevan vuoden 2009 tasolla ja liiketuloksen paranevan merkittävästi.

Lähettäjä:
Viestintä- ja markkinointijohtaja

Glaston Oyj Abp on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö. Glaston on lasinjalostuskoneiden globaali markkinajohtaja ja asiakkaidensa One-Stop-Partner, kokonaistoimittaja. Sen tuotevalikoima ja palveluverkosto ovat alan laajimmat. Glastonin tunnetut brändit ovat Bavelloni esikäsittelykoneissa ja –työkaluissa, Tamglass ja Uniglass turvalasikoneissa sekä Albat+Wirsam Software lasialan ohjelmistoissa.

Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsingin Mid Cap -listalla.

Jakelu: OMX, keskeiset mediat, www.glaston.net

Liaätiedot:Toimitusjohtaja Arto Metsänen