Glaston Oyj Abp:n nimitystoimikunnan kokoonpano

Glaston Oyj Abp Pörssitiedote 19.10.2015 klo 13.30

Glaston Oyj Abp:n nimitystoimikunnan kokoonpano

Glaston Oyj Abp:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan muodostavat neljä suurinta yhtiön osakasluetteloon syyskuun ensimmäisenä arkipäivänä rekisteröityä yhtiön osakkeenomistajaa. Lisäksi yhtiön hallituksen puheenjohtaja toimii toimikunnan asiantuntijajäsenenä.

Glastonin nimitystoimikunnan jäseniksi on 1.9.2015 omistustilanteen mukaan valittu:

Ari Saarenmaa (Oy G.W.Sohlberg Ab)
Stefan Björkman (
Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera)
Jeppe Lahtinen (Hymy Lahtinen Oy)
Mikko Koivusalo (Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma).

Asiantuntijajäsenenä toimii Glaston Oyj Abp:n hallituksen puheenjohtaja Andreas Tallberg.

Nimitystoimikunta on 19.10.2015 pitämässään järjestäytymiskokouksessaan valinnut keskuudestaan puheenjohtajaksi Ari Saarenmaan.

Nimitystoimikunnan tehtävänä on vuosittain valmistella ja esitellä seuraavalle varsinaiselle yhtiökokoukselle ja tarvittaessa ylimääräiselle yhtiökokoukselle tehtävät ehdotukset hallituksen jäsenten määräksi ja jäseniksi sekä hallituksen jäsenten palkkioiksi. Lisäksi toimikunnan tehtävänä on etsiä hallituksen jäsenten seuraajaehdokkaita. Toimikunnan tulee antaa ehdotuksensa yhtiön hallitukselle viimeistään 31.1.2016.

Taina Tirkkonen
Lakiasiain- ja henkilöstöjohtaja, puh. +358 10 500 500

Viestintäjohtaja, puh. +358 40 7453737

Glaston on johtava lasinjalostuksen teknologiayhtiö.Tarjoamme lasin jalostukseen laadukkaita lämpökäsittelylaitteita ja palveluja rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuudelle. Sitoudumme tukemaan asiakkaidemme menestymistä koko tuote- ja palveluvalikoimamme elinkaaren ajan. Luomme ja kehitämme jatkuvasti uusia, innovatiivisia menetelmiä entistä laadukkaampien ja turvallisempien lasituotteiden valmistukseen. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net