Glaston Oyj Abp:n yhteistilillä olevat yhtiön omat osakkeet

Glaston Oyj Abp       Pörssitiedote                                                                   27.4.2018 klo 13.15

Glastonin yhtiökokous 10.4.2018 päätti osakeyhtiölain 3 luvun 14 a §:n 3 momentin mukaisesti, että oikeudet kaikkiin sellaisiin Glaston Oyj Abp:n yhteistilillä olleisiin osakkeisiin ja niihin perustuviin oikeuksiin, joiden kirjaamista arvo-osuusjärjestelmään ei ollut vaadittu arvo-osuusjärjestelmästä ja selvitystoiminnasta annetun lain 6 luvun 3 §:n mukaisesti ennen yhtiökokouksen päätöstä, on menetetty. Osakkeiden lisäksi myös osakkeisiin liittyvät oikeudet, kuten nostamattomat osingot, menetetään. Yhteistilillä oli 30.1.2018 yhteensä 75 200 Glaston Oyj Abp:n osaketta, mikä vastaa noin 0,039 prosenttia yhtiön osakkeista ja äänistä.

Yhteistilillä oleviin osakkeisiin sovelletaan osakeyhtiölain nojalla yhtiön omia osakkeita koskevia sääntöjä ja yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti hallitus on päättänyt mitätöidä kyseessä olevat omat osakkeet.

Osakkeiden mitätöinti on merkitty kaupparekisteriin 27.4.2018. Tämän jälkeen Glaston Oyj Abp:n kaikkien osakkeiden määrä on 193 633 136 kappaletta.

Juri Viitaniemi, yhtiön lakimies, puh. +358 10 500 500

Viestintäjohtaja, puh. 040 7453737

Glaston on edelläkävijä lasinjalostuksen teknologioissa ja palveluissa. Vastaamme globaalisti rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden vaativimpiin lasinjalostustarpeisiin. Lisäksi hyödynnämme uusia teknologioita, jotka tuovat lasiin älyä ja kestäviä ratkaisuja. Olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme niin parasta tietotaitoa kuin viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net