Glaston Oyj Abp:n yhteistoimintaneuvottelut Suomessa päättyivät

GLASTON OYJ ABP Pörssitiedote   16.12.2010 klo 11.40

Glaston Oyj Abp:n yhteistoimintaneuvottelut Suomessa päättyivät

Glastonin Suomessa 3.12.2010 alkaneet yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut ovat päättyneet. Neuvotteluprosessin tuloksena irtisanotaan noin 25 henkilöä, pääasiassa ylempiä toimihenkilöitä. Lisäksi Glaston tulee käynnistämään globaalin teknologiakeskuksen Tianjinissa, Kiinassa. Tämän toimenpiteen mahdolliset henkilöstövaikutukset Suomeen täsmentyvät vuoden 2011 ensimmäisen kuuden kuukauden aikana. Tämän lisäksi yhtiö jatkaa lomautuksia vuoden 2011 aikana. Henkilöstövähennykset toteutetaan pääsääntöisesti välittömästi.

Glastonilla on käynnissä sopeuttamistoimenpiteitä maailmanlaajuisesti. Mittavimmat sopeuttamistoimet kohdistuvat Italiaan, jossa neuvottelut noin 40 työpaikan vähentämisestä käynnistyvät tänään. Henkilöstövähennyksiä tehdään loppuvuoden aikana myös Euroopan alueorganisaatiossa, jossa siirtyminen jakelija- ja agenttipohjaiseen toimintamalliin johtaa noin 25 työsuhteen päättymiseen.

toimitusjohtaja Arto Metsänen, puh. 010 500 6100.

JAKELU:
www.glaston.net

Glaston Oyj Abp on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö. Glaston on lasinjalostuskoneiden globaali markkinajohtaja ja asiakkaidensa One-Stop-Partner, kokonaistoimittaja. Sen tuotevalikoima ja palveluverkosto ovat alan laajimmat. Glastonin tunnetut brändit ovat Bavelloni esikäsittelykoneissa ja –työkaluissa sekä Tamglass ja Uniglass turvalasikoneissa sekä Albat+Wirsam Software lasialan ohjelmistoissa.

Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Mid Cap -listalla.

toimitusjohtaja Arto Metsänen, puh. 010 500 6100