Glaston sopinut pitkäaikaisesta rahoituksesta

Glaston Oyj Abp                                        Pörssitiedote 18.6.2015 klo 15.25

Glaston sopinut pitkäaikaisesta rahoituksesta

Glaston Oyj Abp on tänään sopinut uudesta pitkäaikaisesta rahoitussopimuksesta, joka korvaa 2016 erääntyvän rahoitussopimuksen. Rahoitussopimus koostuu 10,0 miljoonan euron pitkäaikaisesta lainasta sekä 22,0 miljoonan euron Revolving Credit Facility –rahoituslimiitistä, jota voidaan käyttää lyhytaikaiseen rahoitukseen ja takauksiin.

Sopimus korvaa kokonaisuudessaan edelliset rahoitussopimukset ja varmistaa yhtiön rahoituksen seuraavaksi kolmeksi vuodeksi. Sopimus alentaa Glastonin rahoitus- ja hallinnointikuluja ja sillä on siten positiivinen vaikutus osakekohtaiseen tulokseen. Uuden sopimuksen myötä poistuvat myös kaikki yhtiön normaaliin varojen jakoon liittyvät rajoitukset.

Rahoitussopimuksessa käytetään seuraavia finanssikovenantteja: velkaantumisaste (net debt/ equity) ja käyttökate suhteessa nettovelkoihin (net debt/EBITDA). Finanssikovenantteja seurataan neljännesvuosittain.

Lainan järjestäjinä toimivat Nordea Pankki Suomi Oyj ja Pohjola Pankki Oyj.

Sasu Koivumäki, talousjohtaja, puh. 010 500 500
Arto Metsänen, toimitusjohtaja, puh. 010 500 500

Viestintä- ja markkinointijohtaja
puh: +358 40 7453 737

Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle.Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net