Glaston tehostaa toimintaansa Aasiassa ja Etelä-Amerikassa

Glaston Oyj Abp                         Pörssitiedote                                                            26.10.2015 KLO 13.15

Glaston tehostaa toimintaansa Aasiassa ja Etelä-Amerikassa
Kesäkuussa 2015 Glaston sai esikäsittelykoneliiketoimintansa myynnin päätökseen. Tehostaakseen toimintaansa Glaston on käynnistänyt toimenpiteet kapasiteetin sopeuttamiseksi uuden rakenteen ja vallitsevan markkinatilanteen mukaiseksi. Toimenpiteet kohdistuvat pääosin Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan.

Esikäsittelykoneliiketoiminnan myynnin seurauksena esikäsittelyyn keskittyneissä yksiköissä toimintoja on järjestelty uudelleen. Merkittävin vaikutus on Tianjinin tehtaalla Kiinassa, jossa esikäsittelykoneiden valmistus loppui. Etelä-Amerikassa tuotantokapasiteettia sopeutetaan vallitsevaan markkinatilanteeseen.

Vuositasolla toimenpiteiden arvioitu säästö on 1,3 miljoona euroa. Tehostamistoimenpiteiden henkilöstövaikutus on yhteensä noin 45 henkilöä Aasiassa ja Etelä-Amerikassa. Järjestelyt toteutuvat vuoden 2015 loppuun mennessä ja säästöjen vaikutus näkyy vuoden 2016 alusta. Toimenpiteisiin liittyvät kertaluonteiset kustannukset ovat arviolta noin 1,2 miljoonaa euroa, josta kassavirtavaikutteista on noin 0,5 miljoonaa euroa. Kertaluonteisista kustannuksista 0,3 miljoonaa euroa on kirjattu kahdelle edelliselle vuosineljännekselle. Arviolta noin 0,9 miljoonaa euroa kirjataan vuoden 2015 viimeiselle neljännekselle.

Glaston keskittyy jatkossa korkean teknologian lämpökäsittelyyn ja huoltoon.

Toimitusjohtaja Arto Metsänen, puh. 010 500 500
Talousjohtaja Sasu Koivumäki, puh. 010 500 500

Glaston on johtava lasinjalostuksen teknologiayhtiö. Tarjoamme lasin jalostukseen laadukkaita lämpökäsittelylaitteita ja palveluja rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuudelle. Sitoudumme tukemaan asiakkaidemme menestymistä koko tuote- ja palveluvalikoimamme elinkaaren ajan. Luomme ja kehitämme jatkuvasti uusia, innovatiivisia menetelmiä entistä laadukkaampien ja turvallisempien lasituotteiden valmistukseen. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net