Glastonille kolmen FC500™-koneen kauppa Yhdysvaltoihin

GLASTON OYJ ABP                              Pörssitiedote                       9.11.2015 klo 15.05

Glastonille kolmen FC500™-koneen kauppa Yhdysvaltoihin

Glaston on tehnyt merkittävän lasinjalostuskonekaupan yhdysvaltalaisen Trulite Glass & Aluminium Solutionsin kanssa kolmesta FC500™-lämpökäsittelykoneesta. Kauppaan sisältyy myös iControL Quantum™ -raportointijärjestelmä sekä Glaston Care huoltosopimus. Tilaus jakaantuu kolmannen ja viimeisen neljänneksen tilauskantaan. Koneet toimitetaan asiakkaalle vuoden 2016 ensimmäisellä ja toisella vuosineljänneksellä.

FC500™ -konekaupan lisäksi osapuolet ovat aiemmin sopineet isosta päivitystuotekaupasta kahteen Glassrobots-koneeseen sekä muista päivitystuotekaupoista ja koneiden siirroista.

Trulite Glass & Aluminium Solutions on yksi Pohjois-Amerikan suurimmista lasi- ja alumiinivalmistajista. Yhtiö valmistaa ja jakelee arkkitehtuurialumiinia, integroituja lasiyksikköjä, peilejä, lämpökäsiteltyä ja laminoitua lasia sekä koristelaseja. Yhtiöllä on 28 toimipistettä eri puolilla USA:ta ja Kanadaa.

”Oli ilo tavata Truliten ylintä johtoa Atlantassa Glass Build America -messuilla ja kuulla yhtiön tulevista kasvusuunnitelmista. Johto suhtautuu näihin hyvin innostuneesti ja Glastonilla on tässä kehityksessä oma roolinsa”, kertoo Glaston Oyj Abp:n toimitusjohtaja Arto Metsänen.

“Trulite Glass and Aluminium on erittäin innostunut kumppanuudesta johtavan konvektiouuniteknologia-toimijan kanssa. Glaston nostaa rimaa alan johtavilla ratkaisuilla, jotka tuottavat optiselta laadultaan erinomaisia, korkean suorituskyvyn lasituotteita. Näiden investointien lisäksi Trulite etenee neljän muun Glastonin konetoimitusprojektin kanssa ja odotamme kumpaakin osapuolta hyödyttävää kumppanuutta. Yhteinen menestyksemme perustuu korkealaatuisten tasolasien tuottamiseen, jotka vastaavat ja jopa ylittävät asiakkaidemme tarpeet”, sanoo toimitusjohtaja Paul Mahedy, Trulite Glass and Aluminium Solutions:sta.

Vuonna 2011 markkinoille tuotu Glaston FC500™ -lämpökäsittelylinja on saavutttanut vankan aseman markkinoilla. ”Glaston FC500™ -karkaisukone vastaa erinomaisesti asiakkaidemme tarpeisiin.  Koneen tunnusmerkejä ovat korkea kapasiteetti, energiatehokkuus ja helppokäyttöisyys sekä lopputuotteen erinomainen laatu. FC500™ on ensisijainen valinta asiakkaille, jotka arvostavat ensiluokkaista optista laatua sekä ovat valmiit tuomaan liiketoimintaansa uusia mahdollisuuksia”, sanoo Arto Metsänen.

Arto Metsänen, toimitusjohtaja, puh: +358 10 500 500
Scott Steffy, myyntijohtaja, Pohjois-Amerikka, puh. +18567803013

puh: +358 40 7453 737

Glaston on johtava lasinjalostuksen teknologiayhtiö. Tarjoamme lasin jalostukseen laadukkaita lämpökäsittelylaitteita ja palveluja rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuudelle. Sitoudumme tukemaan asiakkaidemme menestymistä koko tuote- ja palveluvalikoimamme elinkaaren ajan. Luomme ja kehitämme jatkuvasti uusia, innovatiivisia menetelmiä entistä laadukkaampien ja turvallisempien lasituotteiden valmistukseen. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net