GLASTONIN TAMPEREEN TEHDASKIINTEISTÖN MYYNTI PÄÄTÖKSEEN

Glaston Oyj Abp         Pörssitiedote 28.3.2013 klo 15.45

GLASTONIN TAMPEREEN TEHDASKIINTEISTÖN MYYNTI PÄÄTÖKSEEN

Glaston Oyj Abp on tänään saanut päätökseen Tampereen tehdaskiinteistökokonaisuuden myynnin ja takaisinvuokrauksen 21.2.2013 päivätyn pörssitiedotteen mukaisesti.

Kiinteistökokonaisuuden ostaja on Lahtiset Yhtymään kuuluva kiinteistökonserni Tampereen Mummu ja Poika Oy:n omistamat kiinteistöyhtiöt. Kaupan arvo on 12,5 miljoonaa euroa, josta tuloutuu Glastonille yli 3 miljoonan euron myyntivoitto.

Glaston on solminut pitkäaikaisen vuokrasopimuksen Tampereen Mummu ja Poika Oy:n kanssa ja Glastonin toiminta Tampereella jatkuu muuttumattomana. Vuokran kustannusvaikutus Glastonille on noin 1,1 miljoonaa euroa vuodessa 1.4.2013 alkaen.

Arto Metsänen, toimitusjohtaja, Glaston Oyj Abp, puh. +358 10 500 500
Sasu Koivumäki, talousjohtaja, Glaston Oyj Abp, puh. +358 10 500 500

Viestintä- ja markkinointijohtaja

Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle. Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net