Nimitys Glastonin johtoryhmässä ja muutos raportoitavissa segmenteissä

Glaston Oyj Abp Pörssitiedote 17.12.2013 klo 09.00

Nimitys Glastonin johtoryhmässä ja muutos raportoitavissa segmenteissä

Glaston Oyj Abp:n johtoryhmän jäsen Juha Liettyä on 1.1.2014 alkaen nimitetty Machines liiketoiminta-alueen johtajaksi. Juha Liettyä siirtyy tehtävään Glastonin Machines liiketoiminta-alueen Heat Treatment -tuotelinjan johtajan tehtävästä. Juha Liettyä on ollut yhtiön palveluksessa vuodesta 1986 ja johtoryhmän jäsen vuodesta 2007.

Nimitys on osa Machines liiketoiminta-alueen päätöksenteon virtaviivaistusta ja uutta Heat Treatment –tuotelinjan johtajaa ei nimitetä. Pre-processing ja Tools -tuotelinjojen johtaja Roberto Quintero palaa Italiasta Suomeen henkilökohtaisista syistä vuoden 2013 lopussa.

1.1.2014 alkaen Glaston siirtää työkalumyynnin Machines-segmentistä Services-segmenttiin. Siirto mahdollistaa tehokkaamman asiakaspalvelun, koska Services-segmentissä asiakkaiden kontaktihenkilöt sekä logistinen verkosto ovat samat. Näin takaamme entistä paremman asiakashyödyn ja –kokemuksen. Vuoden 2014 ensimmäinen osavuosikatsaus raportoidaan uuden liiketoimintarakenteen mukaisesti.

Machines-segmentti on jaettu kahteen tuotelinjaan: Heat Treatment, johon kuuluu lasin karkaisu-, taivutus- ja laminointikoneiden valmistus ja myynti ja Pre-processing, johon kuuluu 1.1.2014 alkaen lasin esikäsittelykoneiden valmistus ja myynti. Services-segmenttiin kuuluvat 1.1.2014 alkaen lasinjalostuskoneiden huolto- ja palvelutoiminta, konepäivitysten ja varaosien myynti sekä työkalujen myynti ja valmistus.

Glaston Oyj Abp, toimitusjohtaja Arto Metsänen, puh. 010 500 500

Viestintä- ja markkinointijohtaja

Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle. Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net