De Rooyn tiimi aikoo voittaa vuoden 2017 Dakar-rallin Goodyearin kuorma-autonrenkailla

Bryssel, 30.12.2016 – De Rooyn tiimi, vuoden 2016 Dakar-rallin kuorma-autoluokan voittaja, tähtää jälleen maailman kovimman rallin voittoon. Allaan heillä on Goodyearin Offroad ORD -maastorenkaat.

Gerard De Rooy tiimeineen on valinnut neljään kilpakuorma-autoonsa Goodyearin kuorma-autoihin tarkoitetut Offroad ORD -maastorenkaat ja huoltorekkoihinsa Goodyearin Omnitrac Mixed Service -renkaat. Tiimi pyrkii uusimaan viimevuotisen voittonsa, ja tässä heillä on yhä tukenaan johtava rengasvalmistaja, joka tarjoaa tiimin käyttöön testauspalveluita ja taustatukea.

Goodyearin kuorma-autonrenkailla kisaan lähtevän De Rooyn vuoden 2017 tiimin kokoonpano on seuraava:

• Gerard De Rooy: kaksinkertainen Dakar-rallin kuorma-autoluokan voittaja (2012 ja 2016); ajoneuvonaan Iveco Powerstar 4X4
  • Fredrico Villagra: kolmas ensimmäisessä Dakar-rallissaan vuonna 2016; ajoneuvonaan Iveco Powerstar 4X4
  • Ton Van Genugten: viides Dakar-rallissa vuonna 2016; ajoneuvonaan Iveco Trakker
  • Wuf Van Ginkel: tiimin uusi jäsen, joka on osallistunut Dakar-ralliin 12 kertaa ja tuli neljänneksi vuonna 2007; ajoneuvonaan Iveco Trakker.
  • Neljässä kilpakuorma-autossa ja kaikissa pikahuoltorekoissa on Goodyearin 375/90R22.5 Offroad ORD -maastorenkaat. Muissa huoltorekoissa puolestaan käytetään Goodyearin 315/80R22.5 Omnitrac MSS II eturenkaita ja Omnitrac MSD II -vetorenkaita.

Goodyearin Offroad ORD -renkaiden valinta perustuu De Rooyn tiimin ja Goodyearin pitkään ja menestyksekkääseen yhteistyöhön. Tiimi suoritti kattavia yhteistestejä ja teki tiivistä yhteistyötä luxemburgilaisen Goodyearin innovaatiokeskuksen suunnittelijoiden kanssa. Yhteistyöllä tiimi saavutti parhaan rengaskokoonpanon, jolla renkaiden suorituskyky saatiin optimoitua Dakar 2017 -rallin vaihtelevia olosuhteita varten. Koska Goodyearin renkaat olivat erittäin suorituskykyisiä Dakar 2016 -rallissa, tiimi päätti asentaa Goodyearin Omnitrac Mixed Service –seka-ajo renkaat rallissa käytettäviin huoltorekkoihinsa.

”Goodyearin Offroad ORD 375/90R22.5 -maastorenkaat kuorma-autoihin toimivat loistavasti ja olivat keskeinen tekijä vuoden 2016 voitossamme. Olemme saaneet hienoa teknistä tukea Goodyearin suunnittelijoilta, ja siksi olemme jälleen valinneet Goodyearin rengaskumppaniksemme tapahtumaan, joka on kiistämättä maailman kovin testi kuorma-autonrenkaille. Olemme vakuuttuneita siitä, että edelleen jatkuva kumppanuutemme takaa meille pitävät ja luotettavat renkaat, joiden ansiosta pystymme uusimaan voittomme vuonna 2017”, sanoi Gerard De Rooy.

”Olemme ilahtuneita siitä, että Gerard De Rooy tiimeineen on jälleen kerran valinnut Goodyearin renkaat lähtiessään tavoittelemaan Dakar 2017 -rallin voittoa. Olemme tehneet yhteistyötä pitkään ja intensiivisesti, jotta löytäisimme parhaan mahdollisen rengaskokoonpanon kilpakuorma-autoihin ja pystyisimme antamaan taustatukea, joka on erittäin tärkeää tiimin menestyksen kannalta. Yhtä tärkeässä osassa on kuitenkin myös se tekninen johtajuus, joka mahdollistaa toimimisen niin haastavissa olosuhteissa. Työmme ei kuitenkaan lopu tähän, sillä Dakar-rallista saadut tulokset ja kokemukset viitoittavat osaltaan tietämme tulevaisuuden kuorma-autonrenkaiden kehityksessä,” totesi Benjamin Willot, Goodyearin Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan Commercial Tires -osaston markkinointipäällikkö.

Rallin ensimmäinen etappi alkaa Paraguayn Asunciónista 2. tammikuuta. Sieltä yli 550 kuorma-autoa, autoa ja moottoripyörää jatkavat Boliviaan, aina La Paziin asti, ja sieltä edelleen Argentiinan Buenos Airesiin, jonne ralli päättyy 14. tammikuuta. Dakar-rallissa on yhteensä 12 etappia, ja siinä ajetaan yli 8 500 kilometriä haastavassa maastossa halki erämaiden, korkeiden vuoristojen ja kivisen maaston.

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.