Dunlop lanseeraa renkaita nykyaikaiselle seikkailupyörälle

TrailSmart vie sinut pidemmälle poikkeuksellisen märkäpidon, luokkansa parhaan maastokäsittelyn ja erinomaisen ajokestävyyden ansiosta

2015.03.12 Dunlop, yksi maailman johtavista moottoripyörän renkaiden valmistajista, ilmoitti tänään uuden TrailSmart-renkaan lanseerauksesta. Uutuusrengas on suunniteltu nykyaikaisille seikkailupyörille ja kuskeille, allekirjoittavat Dunlop-merkin lupauksen ”Forever Forward - Aina eteenpäin”. Näiden uusien renkaiden vahvuuksia ovat erinomaisen käsittelyn sekä tiellä että maastossa tuottava poikkeuksellinen märkä- ja kuivapito ja vaikuttava ajokestävyys.

DunlopTrailmax TR91 -renkaan menestykseen pohjautuvan TrailSmart-renkaan ominaisuudet soveltuvat erinomaisesti jatkuvasti kehittyvän seikkailupyöräkuskin elämäntyyliin. Tämän päivän seikkailupyöräkuskit odottavat aiempien super-maastomoottoripyörien suorituskykyä ja vaativat myös sekä tie- että maastoajoon soveltuvia ominaisuuksia ja pitkän matkan ajoon sopivaa ajomukavuutta. He haluavat nykyaikaisia mukavuuksia ja samaan aikaan ajaa kovaa kohti seuraavaa seikkaulua.

Poikkeuksellinen märkäpito on saavutettu uudella seoksella, jonka silica-pitoisuus on suuri, ja pintakuviolla, jossa on suunnattuja poikittaisuria. Kuivan kelin pito on puolestaan saavutettu renkaiden optimoidulla maakosketussuhteella.

Lisäksi TrailSmart-renkaat tarjoavat ylivoimaiset maasto-ominaisuudet isomman maakosketussuhteen ja renkaan pintakuvion optimoitujen urakulmien ansiosta.

Renkaassa on myös useita tasaista kulumista ja kestävyyttä parantavia ominaisuuksia,kuten optimoitu kuviointi, tasapainoinen pintakuvionjäykkyys ja uran leveys,jotka lisäävät kestävyyttä keskimäärin 14%.[1]

”Olemme todella innoissamme voidessamme ilmoittaa Dunlop TrailSmart -renkaiden lanseerauksesta. Dunlop-kuskit odottavat jatkossakin seikkailuja ja voivansa elää ”aina eteenpäin” -tyylillä. Nämä renkaat tarjoavat heille sekä tie- että maastoajo-ominaisuuksia 90/10 -suhteella, paremman kulutuskestävyyden sekä poikkeuksellisen märän ja kuivan kelin pidon”, sanoi moottoripyörärengasyksikön EMEA-alueen markkinointipäällikkö Andy Marfleet.

Renkaat tulevat myyntiin helmikuun alun ja huhtikuun 2015 välisenä aikana seuraavina kokoina:

634139130/80R17 65H TL
634138140/80R17 69H TL
634134150/70R17 69V TL
634136170/60R17 72V TL
634425170/60ZR17 72W TL
634137150/70R18 70V TL
634133110/80R19 59V TL
634135120/70R19 60V TL
634426120/70ZR19 60W TL
634140120/90-17 64S TL
634141130/80-17 65S TL
634143100/90-19 57H TL
63442790/90-21 54H TL
63414490/90-21 54V TL

[1] Ajokestävyyden lisäys edeltäjään verrattuna MTS (ES) -testiyhtiön heinäkuussa 2014 testaamana käyttäen kokoja 110/80 R19 ja 150/70 R17; auto BMW R1200 GS.

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.