Dunlop mukaan ratapäivä- ja katurengasluokkaan uudella SportSmart TT -mallilla

• Dunlopilla on nuorin ja innovatiivisin hypersport-mallisto.
  • Ensimmäinen Dunlopin yhdistetty rata- ja katurengasluokan rengas kymmeneen vuoteen
  • Neljäs uusi Dunlopin hypersport-rengas 10 kuukauteen
  • Renkaassa käytetään FIM Endurance -maailmanmestaruuden voittanutta teknologiaa

Dunlop on ilmoittanut julkaisevansa neljännen uuden hypersport-malliston renkaansa maaliskuussa 2018. Dunlop SportSmart TT on kehitetty sellaisten aivan uusimmilla sportti- ja Naked-pyörillä ajavien motoristien tarpeisiin, jotka haluavat käyttää samaa rengasta sekä radalla että maanteillä.

SportSmart TT -nimi tulee Dunlopin pääasiassa katuajoon tarkoitetusta SportSmart-mallistosta, johon on lisätty kirjaimet TT, jotka viittaavat ratateknologiaan (eng. ”Track Technology”).

SportSmart TT -mallin julkaisun myötä Dunlop palaa markkinasegmenttiin, jossa se kilpaili viimeksi kuuluisalla Qualifier RR -mallilla yli kymmenen vuotta sitten.

SportSmart TT on Dunlopin neljäs kuluneen vuoden aikana lanseeraama uusi hypersport-rengas, joka viimeistelee viime vuonna julkaistun Dunlopin strategian lähestyä segmenttiä uudella tavalla määrittelemällä malliston uudelleen tavoitteena kehittää ”oikea rengas jokaiselle kuljettajalle”.

Dunlopin hypersport-mallisto on tuorein ja innovatiivisin.

Ammattikuski – D213 GP Pro – Lanseerattu kesällä 2017

Kokenut ratakuski – GP Racer D212 – Lanseerattu tammikuussa 2017

Kokenut ratakuski, katukäyttöön: SportSmart TT – Lanseerattu maaliskuussa 2018

Pääasiassa maanteillä ja silloin tällöin radalla ajava kuljettaja – SportSmart2 Max – Lanseerattu maaliskuussa 2017

”Mikään muu rengasvalmistaja ei ole korvannut täysin jokaista hypersport-mallistonsa rengasta viimeksi kuluneen vuoden aikana. Mallistomme on markkinoiden tuorein ja innovatiivisin hektisen lanseerausten vuoden jälkeen. Tämä on osoitus Dunlopin omaistautumisesta sellaisten uusien teknologioiden kehittämiseen, joista on hyötyä kaikenlaisille hypersport-pyörillä ajaville, ja todistaa ketteryytemme siirtää kisojen voitoista opittua mallistoomme nopeasti ja tehokkaasti,” kommentoi Dunlop Motorcycle Europen markkinointijohtaja Andy Marfleet.

FIM Endurance -maailmanmestaruuden voittanutta teknologiaa

Jos viime vuosi onkin ollut Dunlopille hyvin hektinen uusien tuotteiden lanseerauksien vuoksi, se on osoittautunut myös hyvin tuottoisaksi vuodeksi kilparadoilla.

Sen lisäksi, että Ian Hutchinson ajoi Isle of Man TT Superbike -kisan voittoon ja Michael Dunlop vastaavasti senioriluokan voittoon Dunlopin renkailla, myös GMT94 voitti Dunlopin renkailla FIM Endurance -maailmanmestaruuden, johon sisältyivät muun muassa Bol d’Or- ja Le Mansin 24 tunnin kisat.

Dunlop kehitti näissä kilpailuissa uuden moottoriurheilupolymeerin, joka parantaa pitoa ja kestävyyttä. Uudessa Dunlop SportSmart TT -renkaassa käytetään kisaseosta, jonka on osoitettu tuottavan tasaisen suorituskyvyn ja soveltuvan monenlaiseen käyttöön, mikä on äärimmäisen tärkeää yhdistetyssä katu- ja ratakäytössä.

Kosketuspinnan optimoidakseen Dunlop käyttää SportSmart TT -mallissa innovatiivisen NTEC-teknologiansa seuraava kehitysastetta. Uuden NTEC RT -teknologian ansiosta takarenkaan rengaspaine voidaan säätää ratakäyttöä varten niin, että kosketusalue on maksimaalinen. Sen ansiosta kuljettajat voivat pitää rengaspaineet valmistajan suosittelemina katuajossa, mutta lisätä kosketuspintaa jopa 24 prosenttia radalla ajoa varten.

”Nämä kaksi teknologiaa ovat ratkaisevan tärkeät SportSmart TT:n suorituskyvylle. Esittelemme vielä kaksi muutakin teknologiaa, kun rengas paljastetaan kokonaan maaliskuussa 2018. Näiden neljän innovaation yhdistelmä on tuottanut renkaan, joka luo oman luokkansa Dunlopin hypersport-mallistoon. Neljän uuden hypersport-luokan renkaan myötä meillä on nyt todella oikea rengas jokaiselle kuljettajalle – niin kadulle kuin radallekin,” Marfleet lisäsi.

Lisätietoja Dunlop Europesta saa osoitteesta www.dunlopmotorcycle.eu tai seuraamalla meitä Twitterissä tunnuksella @DunlopMoto

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.