Dunlop SportSmart2 Max – Testit osoittaneet merkittäviä edistysaskelia suorituskyvyssä, pidossa ja käsittelyssä

• 8 % parannus kuivan kelin kaarrejarrutuksessa
  • 11 % parannus hitaan nopeuden ohjattavuudessa
  • 22 % parannus kulutuskestävyydessä

Dunlop on julkaissut vaikuttavia tuloksia SportSmart2 -renkaan innovatiivisen seuraajan Dunlop SportSmart2 Maxin alustavista testeistä.

Dunlopin vaativa testaus- ja arviointiprosessi on tuottanut vahvan edistysaskeleen. Kehitysryhmälle annettiin tavoitteeksi saavuttaa edellisen SportSmart2-renkaan äärimmäinen pito ja joukko uusia käsittelyn, kulutuskestävyyden ja ohjattavuuden standardeja.

Dunlopin testausprosessissa oli mukana viisi erilaista urheilullista moottoripyörää, joita ajoivat kolme kokenutta testikuljettajaa. Kuljettajat testasivat useita erilaisia prototyyppirenkaita ja subjektiiviset tulokset validoitiin yhtiön objektiivisia testitietoja vastaan.

Testitulokset osoittivat merkittäviä parannuksia useilla painopistealueilla, kun SportSmart2 Max -rengasta verrattiin sen hyvin arvostettuun edeltäjään.

Huomattavin oli uuden renkaan 8 prosentin parannus kaarrejarrutuksessa kuivalla kelillä.

Lisäksi SportSmart2 Maxin suorituskyky on osoittautunut monipuoliseksi. Kaikki testikuljettajat raportoivat, että renkaan käsittely oli huomattavasti kevyempi hitailla nopeuksilla, joten käsittely kaupunkiajossa on kepeää ja ketterää, mikä täydentää renkaan vaikuttavaa suurten nopeuksien suorituskykyä. Kuljettajat arvioivat ohjattavuuden testeissä 11 prosenttia edeltäjää paremmaksi.

Kestävää suorituskykyä

Tämä rakenne vähentää suurilla nopeuksilla, etenkin kallistuskulmilla ajettaessa muodostuvien keskipakoisvoimien aiheuttamaa renkaan muodon muuttumista, ja rakenteen on todettu parantavan renkaan kestävyyttä huikeat 25 %.*

* Dunlop Europen sisäinen testi, jossa SportSmart2 Max -rengasta verrattiin alkuperäiseen Dunlop SportSmart2 –renkaaseen

Lisätietoja Dunlop Europesta saa osoitteesta www.dunlopmotorcycle.eu tai seuraamalla meitä Twitterissä tunnuksella @DunlopMoto