Dunlop Trailsmart sai kultaa ja hopeaa kahdessa johtavassa lehden rengastestissä

Dunlop Trailsmart sai seikkailurengastesteissä tunnustusta yhtenä parhaista

Dunlop, joka on tunnettu suorituskykyisistä moottoripyörän renkaista, ilmoitti tänään tämän vuoden huhtikuussa lanseeratun Dunlop Trailsmart -renkaansa saavuttaneen ensimmäisen ja toisen sijan saksalaisen moottoripyörien renkaisiin erikoistuneen Motorrad-lehden kahdessa erillisessä riippumattomassa seikkailurenkaiden testissä. Kesäkuun lopussa ja heinäkuun alussa julkaistut tulokset antavat vahdistusta Dunlopin sitoutumiselle suorituskykyyn ja renkaaseen, joka tarjoaa poikkeukselliset märkä- ja kuivajarrutusominaisuudet ja paremman ajokestävyyden.

Ensimmäisessä Motorrad-lehden rengastestissä vertailtiin viiden eri rengastyypin[1] tie- ja maasto-ominaisuuksia. Testipyöränä oli BMW R 1200 GS[2]. Tässä testissä Dunlop Trailsmart saavutti kärkisijan ja sai suosituspalkinnon (Motorrad Kauftip) maantiekäyttöön ”sen maanteillä täydellisen ajotuntuman ja leveän pitoalueen”[3] sekä sen märillä teillä tarjoaman varmuuden ansiosta. Yhteenvedossaan Motorrad ylisti Trailsmartia ”parhaana valintana GS:n päivittäiseen käyttöön”. Toisessa Motorradin rengastestissä Dunlop Trailsmart sai vastaansa neljä kilpailijaa ja sijoittui toiseksi[4]. Se sai kiitosta urheilullisista ominaisuuksistaan pikkuteillä ja vakaasta pidostaan märillä alustoilla[5].

”Olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että Dunlop Trailsmart pärjäsi niin hyvin kilpailijoihin verrattuna tänä ensimmäisenä kautena”, sanoi Dunlopin moottoripyöränrengasyksikön markkinointijohtaja Andy Marfleet. ”Tavoitteemme on tuoda markkinoille renkaita, jotka sopivat kuluttajien kiireiseen elämään ja tarjoavat hyvät ominaisuudet erilaisissa tilanteissa tien päällä. Olemme ylpeitä siitä, että nämä tulokset kuvastavat omistautumistamme tälle asialle ja että rengas on saanut jatkuvasti lanseerauksestaan asti tunnustusta monipuolisista ominaisuuksistaan.”

[1]Motorrad-lehden numero 14/2015; kilpailijat: Continental TKC 70, Continental TKC 80, Metzeler Karoo 3, Michelin Pilot Road 4 Trail

[2]Dunlop Trailsmart sopii kaikkiin suurimpien valmistajien tärkeimpiin seikkailupyöriin, myös öljy- ja vesijäähdytteisiin BMW R1200 GS -versioihin.

[3]Motorrad-lehden numero 14/2015; kilpailijat: Continental TKC 70, Continental TKC 80, Metzeler Karoo 3, Michelin Pilot Road 4 Trail.

“Der TrailSmart zeigt sich auf Landstraßen wie geschaffen für die GS. Der Dunlop fährt sich nicht nur handlich und neutral, sondern glänzt auch mit perfekter RÛckmeldung und breitem Grenzbereich.”

[4]Motorrad-lehden numero 13/2015; kilpailijat: Continental Trail Attack 2, Metzeler Tourance Next, Michelin Anakee III, Pirelli Scorpion Trail II.

[5]Motorrad-lehden numero 13/2015; kilpailijat: Continental Trail Attack 2, Metzeler Tourance Next, Michelin Anakee III, Pirelli Scorpion Trail II. “Auf Landstraßen überzeugen die sportlichen Qualitäten des TrailSmart, bei Regen sein starker Grip”

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.