Fulda vastaa talvirenkaiden kasvavaan kysyntään Wintercontrol- ja Winterforce-kuorma-autonrenkailla

Bryssel, 25.6.2010 - Johtava saksalainen laaturenkaiden valmistaja Fulda esitteli kuorma-autoihin tarkoitettujen Fulda Wintercontrol- ja Fulda Winterforce -talvirenkaiden malliston.  Nämä uudet renkaat on suunniteltu ja kehitetty käytettäviksi kuorma- ja linja-autojen ohjaavilla ja vetävillä akseleilla.  Molemmat renkaat takaavat erinomaiset pito- ja jarrutusominaisuudet talvisilla ja märillä teillä, ja niiden ominaisuuksiin kuuluvat myös hyvä vahinkojensietokyky ja alhaiset kilometrikohtaiset kustannukset.

Monipuolisessa Fulda-kuorma-autonrengasmallistossa ei aikaisemmin ole ollut talvirenkaita.   ”Fulda-malliston talvirengasohjelma esiteltiin vastauksena kuljetusliikkeiden talvirenkaita kohtaan osoittamaan kasvavaan kysyntään”, Boris Stevanovic, Marketing Director, Truck Tires, Goodyear Dunlop Tires Europe BV totesi.  ”Kysynnän takana ovat yhä enemmän rajat ylittävää toimintaa harjoittavat rahdinkuljettajat ja linja-autoyhtiöt, kuten myös perinteiset talvirengasalueet, kuten Pohjoismaat, Venäjä ja Alppien alueet.  Viime vuonna monet kuorma-autot jäivät tielle eivätkä pystyneet toimittamaan tavaroita perille yllättävien lumisateiden seurauksena.  Viranomaiset ovat myös kiristäneet vaatimuksiaan varmistaakseen, että kuorma-autot ja linja-autot kulkevat yhä turvallisemmin liukkailla teillä.”

Fulda Wintercontrol on ohjausrengas, joka soveltuu käytettäväksi linja-autojen kaikilla akseleilla.  Fulda Winterforce on vetäville akseleille tarkoitettu vetorengas, jota voidaan käyttää myös vaativissa talviolosuhteissa toimivissa linja-autoissa.  Molemmat renkaat ovat saatavilla kahdessa suosituimmassa rengaskoossa 315/80R22.5 ja 295/80R22.5. Renkaat soveltuvat tarvittaessa ympärivuotiseen käyttöön, ja ne voidaan myös urittaa ja pinnoittaa uudelleen.

Molempien renkaiden runko ja rakenne perustuvat uudenlaiseen muotoon, joka takaa tasaisen kulumisen.  Paineen optimaalinen jakautuminen parantaa tasaista kulumista entisestään sekä varmistaa hyvän käsiteltävyyden, vakauden ja kestävyyden.  Uudet vahvistuslangat lisäävät rungon eheyttä ja kestävyyttä, mikä tukee uudelleenpinnoitettavuutta.

Hyväksy todettu kulutuspintaseos takaa erinomaisen vahinkojensietokyvyn, kestävyyden ja pidon märillä, lumisilla ja jäisillä teillä.

Wintercontrol-kulutuspinnan 5-ripainen malli takaa paineen tasaisen jakautumisen ja kulumisen.  Lohkojen välissä olevat kiristystangot parantavat pitoa ja vakautta.  Urien optimaalinen muoto varmistaa erinomaiset pito- ja jarrutusominaisuudet märillä teillä ja vaimentaa kiveniskuja.  Puoliavointen olka-alueiden säteittäiset lamellit ja lovet takaavat hyvän pidon, vesiliirron vastustuskyvyn ja itsepuhdistuvuuden, mikä parantaa ajo-ominaisuuksia lumisilla ja märillä teillä sekä varmistaa, että lumi ei tartu kulutuspintaan.  Lomittaisten lamellien muita etuja ovat erinomainen kestävyys, hyvä vakaus, hyvä pito ja vesiliirron sietokyky.

Winterforce-kulutuspinnan tiheä lamellointi takaa erinomaiset pito- ja jarrutusominaisuudet kaikilla pinnoilla.  Jykevät kulutuspintalohkot parantavat käsiteltävyyttä ja sivuttaisvakautta, kun taas irralliset lohkot varmistavat tasaisen kulumisen.  Muita etuja ovat huippuluokan pito-ominaisuudet talvisilla ja märillä teillä, kuten myös optimaalinen uran leveys, joka lisää jarrutustehoa ja vaimentaa kiveniskuja.  Puoliavoimet olat takaavat erinomaisen pidon märillä ja lumisilla teillä sekä tehostavat itsepuhdistuvuutta.

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.