Goodyear Blimp -ilmalaiva kampanjoi Pohjoismaissa - Tieturvallisuus on kaikkien yhteinen vastuu

Tänä vuonna Goodyearin tieturvallisuuskiertueella brändin kuuluisa keulakuva, Goodyear Blimp -ilmalaiva, palaa Eurooppaan yli kymmenen vuoden tauon jälkeen. Kiertueella jaetaan tietoa tieturvallisuudesta ja rengasteknologian uusimmista innovaatioista.

Viime vuosikymmenen aikana Goodyearin ilmalaivat ovat kiertäneet eri puolilla maailmaa, mutta Euroopan taivaalla ne nähtiin viimeksi vuonna 1999. Tänä vuonna maalis–lokakuun aikana Goodyearin tieturvallisuuskiertue käy 20 Euroopan maassa jakamassa tietoa Goodyearin panoksesta tieturvallisuuden parantamiseksi. Toinen Goodyear Blimp -ilmalaivoista, Spirit of Safety I, vierailee heinä–syyskuussa kaikissa Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Suojelusenkelit taivaalla

Goodyearin ilmalaivat ovat kulkeneet taivaalla yli 85 vuoden ajan. Ilmalaivoja kuvataan suojelusenkeleiksi; ne symboloivat Goodyearin innovaatioiden ansiosta vähentynyttä liikenneonnettomuuksien määrää eri puolilla maailmaa.

– Goodyear Blimp -ilmalaivalla on merkittävä asema useissa tieturvallisuuteen liittyvissä hankkeissa, se on asiakastapahtumiemme ja -toimintamme keskipiste, toteaa Goodyearin Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan tuotemerkkijohtaja Hugues Despres.

– Tieturvallisuuskiertueellamme Pohjoismaissa haluamme kertoa pyrkimyksistämme edistää liikenneturvallisuutta. Esitellemme myös rengasteknologian edistysaskeleitamme, jotka ovat tuoneet turvallisuutta niin autoilijoille perheineen kuin myös elinympäristöllemme, kertoo Goodyear Dunlop Nordicin toimitusjohtaja Erich Fric.

Lisää tietoa Goodyearin tieturvallisuuskiertueesta pian osoitteesta: www.goodyear.fi.

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.