Goodyear edistää yhdistettyä liiketoimintamallia automatisoidulla rengastehtaalla

– Automallien lisääntyminen lisää laaturenkaiden kysyntää

– Innovatiivinen Mercury-tuotantoprosessi mahdollistaa tilausperusteiset toimitukset

– Tuotanto aloitetaan uudessa Luxemburgin tehtaassa vuonna 2019

Helsinki, syyskuu 2017 – Goodyear Tire & Rubber Company ilmoitti tänään kehittävänsä yhdistettyä liiketoimintamallia perustamalla uuden toimipaikan Luxemburgiin, johon kehitettävän innovatiivisen tuotantoprosessin avulla pystytään vastaamaan laaturenkaiden kasvavaan kysyntään.

Yhtiön oma prosessi, joka on saanut nimekseen Mercury, sisältää pitkälle automatisoituja, toisiinsa yhdistettyjä työasemia, joissa käytetään lisäarvoa tuovia valmistusteknologioita, joiden avulla laaturenkaita voidaan tuottaa tehokkaasti pieninä erinä jälleenmyyntiin ja alkuperäisvarusteasiakkaille.

Goodyearin hallituksen puheenjohtaja, toimitusjohtaja ja pääjohtaja Richard J. Kramer esitteli Mercuryn ja yhtiön suunnitelmat laitoksen rakennustöiden aloitustapahtumassa.

”Mercury vastaa rengasteollisuuden lisääntyvään monimutkaisuuteen, joka johtuu kuluttajien saatavissa olevien automallien ja vaihtoehtojen jatkuvasta lisääntymisestä,” Kramer sanoi.

”Sen avulla pystymme vastaamaan korkeakatteisten, laadukkaiden Goodyear-renkaiden kasvavaan pienivolyymiseen kysyntään nopeammin ja joustavammin ja toimittamaan näitä renkaita asiakkaille tilauksesta nopeammin kuin koskaan aiemmin.”

”Mercury edistää yhdistettyä liiketoimintamalliamme, joka yhdistää kaikki resurssimme tehtaalta kuluttajalle, joka valitsee Goodyearin renkaat verkossa tai rengasliikkeessä,” hän lisäsi.

”Se täydentää nykyisiä suurivolyymisia laitoksiamme ja luo meille todellisen kilpailuedun.”

Uusi laitos, joka on tarkoitus avata vuonna 2019, on lähellä Goodyearin Luxemburgin innovaatiokeskusta ja rengastestialuetta.

Yhtiö investoi 77 miljoonaa dollaria laitokseen, jonka kapasiteetti on noin 500 000 rengasta vuodessa ja luo noin 70 uutta, kokopäiväistä työpaikkaa.

Mercury-tuotantoprosessissa käytettävää teknologiaa on kehitetty ja testattu viiden viime vuoden aikana Goodyearin innovaatio- ja kehityskeskuksissa.

Mercury-nimi viittaa roomalaisen mytologian Merkurius-jumalaan, joka oli kaupankäynnin ja matkustamisen jumala, jota yhtiön perustaja Frank A. Seiberling inspiraationlähteenään luodessaan Goodyearin siivellinen jalka -logon.

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.