Goodyearin UltraGrip Ice+ -talvirenkaalle huippuarviot pohjoismaisilta kuljettajilta

Kiitosta aiemmalle testivoittajalle pohjoismaisilta testikuljettajilta

Goodyear UltraGrip Ice+ sai paljon kiitosta asiantuntijoilta ja lehdistöltä, kun se esiteltiin vuonna 2010. Erityisesti se sai kiitosta vakaasta suorituskyvystä ja erinomaisesta pidosta lumella ja jäällä sekä erinomaisesta käsiteltävyydestä sekä kuivissa että märissä olosuhteissa. Nyt tämä kitkarengas jatkaa voittokulkuaan saamalla erinomaisia arvosteluja suorituskyvystään. Tällä kertaa 262:lta renkaiden jälleenmyyjältä Goodyearin testikuljettajaohjelmasta.

UltraGrip Ice+ on suunniteltu erityisesti Pohjoismaiden talvisille teille. Siinä hyödynnetään muun muassa uutta ActiveGrip-teknologiaa, joka perustuu tietuntumaa ja jäisillä teillä suorituskykyä parantavaan kaksoispintaseokseen ja innovatiivisiin hybridilamelleihin.

Goodyear UltraGrip Ice+ pärjäsi ylivertaisesti tärkeimpiin kilpailijoihinsa nähden riippumattoman Test World -testausorganisaation Suomessa vuonna 2011 tekemässä testissä. Sen suorituskyky on huippuluokkaa Pohjois-Euroopan ankarissa talviolosuhteissa: sen yleinen suorituskyky on 8 % kilpailijoitaan parempi[1] ja jarrutusmatka märillä teillä 11 % lyhyempi. UltraGrip Ice+ -renkaan pito on erinomainen kaikissa vaihtelevissa talviolosuhteissa, ja siksi Test World julisti sen parhaaksi talvirenkaaksi pohjoismaisiin olosuhteisiin.

Goodyear UltraGrip Ice+ on saanut kiitosta useissa johtavissa autoalan lehdissä Pohjoismaissa ja Baltian maissa. Nyt tämä kitkarengas on saanut jälleen loistavat arviot. Tällä kertaa Goodyearin testikuljettajaohjelman kautta, jossa yli 262 renkaiden jälleenmyyjää testasi sitä vähintään neljän kuukauden ajan. Kuljettajat arvioivat renkaan asteikolla 1–4 useiden parametrien perusteella.

Suositeltavuus

Erittäin suositeltava = 3

Jarrutus jäällä

Käsiteltävyys jäällä

Kiihdytys jäällä

Käsiteltävyys lumella

Kiihdytys lumella

2,65

3,02

3,06

3,38

3,52

3,38

UltraGrip Ice+ sai erityisen hyvät arviot käsiteltävyydestä lumella (3,52) ja kiihdytyksestä lumella (3,38).

Se sai hyvät arvostelut myös yleisestä suositeltavuudesta (2,65 asteikolla 1–3).

[1] Verrattu kolmen johtavan kilpailijan keskimääräiseen suorituskykyyn; lumisilla ja jäisillä teillä; Test World, tammikuu 2010, rengaskoko: 205/55R16 94T; auto: Ford Focus 2.0 (bensiini), Ivalo, raportin nro: TW20100032; märillä ja kuivilla teillä, Test World, tammikuu 2010, rengaskoko: 205/55R16 94T; auto: VW Golf 6 V2.0 TDI, Mireval, Ranska, raportin nro: TW20100032

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.