MultiTread™ maksimoi ajokestävyyden: Dunlop esittelee täysin uuden Elite 4:n Euroopassa

• Ajokestävyystestissä saavutettiin yli 24 000 km (yli 15 000 mailia), joka vastaa kuutta Yhdysvaltain rannikkojen välistä ajomatkaa*
  • Dunlopin MultiTreadTM-teknologia parantaa ajokestävyyttä ja käsittelyä
  • Uusi pintakuvio parantaa märkäpitoa ja alentaa rengasmelua.

Dunlop on lanseerannut Euroopassa täysin uuden Elite 4 -renkaan, jonka teknologia parantaa ajokestävyyspotentiaalia, joka on merkittävä tekijä Cruiser- ja Touring-markkinoilla.

Dunlopin Multi-Tread™ (MT) -takarengasteknologiaa hyödyntävä Elite 4 on saatavana laajana kokovalikoimana, johon sisältyy kuusi eturengas- ja neljä takarengasvaihtoehtoa, joten se sopii valtavaan valikoimaan erilaisia malleja.

Sekä ristikudos- että vyörakenteella saatavan Elite 4:n takarenkaan MT-teknologia sisältää lujatekoisen, kulutusta kestävän, pinnan käyttöikää pidentävän seoksen renkaan keskellä, ja pinnan ulkoreunojen erikoislateraaliseokset parantavat pitoa kaarreajossa. Tämä Dunlopin monipintateknologia on ainutlaatuinen tässä sektorissa. Sen tarkoituksena on tuottaa erinomainen ajokestävyys ja käsittely.

Elite 4:n näkyvin etu on uusi pintakuvio. Aggressiivisen näköinen kuvio on Dunlopin alunperin sen kilparenkaissa esitellyn kuuluisan kosekanttikäyräkuvion sivutuote. Tässä uudessa kuviossa on huomattava kosketusalue ja pitkät pintaurat, jotka tuovat enemmän renkaan pintaa kosketukseen ajopinnankanssa, mikä parantaa kuivan kelin pitoa ja ajokestävyyttä.

Tästä pintakuviosta on useita etuja. Ensinnäkin pitkät urat auttavat poistamaan vettä, mikä parantaa huomattavasti myös märän kelin suorituskykyä.

Toiseksi pinta on suunniteltu niin, että se kuluu tasaisesti keskiosasta olka-alueille, jotta käsittely pysyy yhdenmukaisena ja ajokestävyys paranee. Kolmanneksi sekä etu- että takarenkaan kuviot suunniteltiin niin, että ne rajoittavat rengasmelua ja tekevät ajosta hiljaisempaa.

Dunlopin Euroopan tuotepäällikkö Dmitri Talboom esitti seuraavan väitteen: ”Monissa tapauksissa kuskit pystyvät kaksinkertaistamaan ajomatkan verrattuna yksiseoksisiin renkaisiin, joita heidän valittavissaan oli aiemmin. Sen lisäksi, että Elite 4 sopii useisiin uusiin malleihin, se antaa uuden elämän myös vanhemmille pyörille tarjoamalla paremman ajokestävyyden, paremman märän ja kuivan kelin pidon, alhaisemman rengasmelun ja paremman ajojoustavuuden, mikä on valtava etu sekä vanhemmille että uudemmille pyörille.”

Teknologiavalikoima

Multi-Tread-teknologia on Elite 4 -renkaan keskeinen etu, mutta siinä käytetään myös muita teknologioita, jotka täydentävät paketin. Dunlopin katkottomasti punottu kuusikulmainen jalkaosarakenne, joka kehitettiin alun perin Dunlopin kilparenkaisiin, jäykistää sivun alaosaa ja tarjoaa kuljettajalle erinomaisen kaarreajotuntuman ja parantaa ajolaatua yleisesti.

Elite 4:n laajaan kokovalikoimaan sisältyvät myös Honda Gold Wingsiin sopivat renkaat. Takarenkaan uusien teknologioiden käyttöönotto on parantanut ajokestävyyttä viidellä prosentilla edeltävään Elite 3 -malliin verrattuna.

Elite 4:n rengaskoot

Elite 4 -ristikudoseturengas

Koko              Nopeusindeksi

130/90B16    73H

130/70-18     63H

100/90-19     57H

110/90-19     62H

80/90-214      8H

Elite 4 -ristikudostakarengas

Koko               Nopeusindeksi

170/80B15      77H

150/80B16      77H

160/80B16      80H

Elite 4 -vyöeturengas

Koko               Nopeusindeksi

130/70R18     63H

Elite 4 -vyötakarengas

Koko              Nopeusindeksi

180/60R16    80H

* Maaliskuussa 2016 130/70R18- ja 180/60R16-kokoisilla Dunlop Elite 4 -renkailla vuoden 2007 Honda® Gold Wing® GL1800 -pyörällä suoritettu testi. Ajokestävyys voi vaihdella ajotavan ja tieolosuhteiden mukaan.

Lisätietoja Dunlop Europesta saa osoitteesta www.dunlop.eu tai seuraamalla meitä Twitterissä tunnuksella @DunlopMoto

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.