Numero 1 kulutuskestävyydessä. Uusi Dunlop SportSmart2 Max voitti Motorradin kestävyystestin

• Uusin Dunlop sijoittui 1. sijalle kuuden merkin riippumattomassa hypersport-renkaiden kestävyystestissä
  • Motorrad antoi SportSmart2 Max -renkaalle erinomaisen arvosanan myös käsittelystä uusimman eturenkaan kuvion ansoista
  • Lähes 60 % renkaan käyttöiästä jäljellä 4 000 kilometrin intensiivisen suorituskyvyn testaamisen jälkeen
  • Ensimmäinen merkittävä testitulos maaliskuussa 2017 lanseeratulle Dunlop SportSmart2 Maxille.

Riippumaton moottoripyöräilylehti Motorrad on julistanut uusimman Dunlop SportSmart2 Max -renkaan hypersport-rengasluokan parhaaksi renkaaksi kestävyydessä ja kilometrituloksessa vaativan 4 000 kilometrin testin jälkeen, jonka aikana käytiin viidessä Euroopan maassa Alpeilta Pyreneille.

Motorrad suoritti kyseisen maratontestin kuuden rengasvalmistajan 120/70 ZR 17- ja 190/55 ZR 17 kokoisilla hypersport-renkailla. Testipyöränä käytettiin Kawasaki Ninja ZX-10R -moottoripyöriä.

Lanseeratessaan SportSmart2-renkaan korvaajan Dunlop painotti kaiken FIM:n Endurancen maailmanmestaruussarjassa saavutetun verrattoman menestyksen myötä opitun hyödyntämistä uusimmassa hypersport-renkaassaan. Dunlop on auttanut esimerkiksi Suzuki Endurance Racing Teamin ja GMT94 Yamahan kaltaisia talleja saavuttamaan mainetta ja kunniaa voittaen kaikki mestaruussarjassa tällä kaudella tähän mennessä ajetut kisat.

Motorrad on selkeästi sitä mieltä, että Dunlop on kestävyysajon asiantuntija, ja totesi, että: ”Jos joku haluaa ostaa mahdollisimman taloudelliset renkaat, silloin uusi SportSmart 2 Max on paras vaihtoehto. 4 000 kilometrin jälkeen profiilista oli jäljellä 58,5 prosenttia, joten Max on testivoittaja tällä arviointiperusteella”.

Vaikuttava kilometritulos ei heikentänyt suorituskykyä testissä. Dunlopin uuden eturenkaan kuvio, seos ja rakenne saivat myös kehuja erinomaisesta käsittelystä.

Tämä rakenne vähentää suurilla nopeuksilla, etenkin kallistuskulmilla ajettaessa muodostuvien keskipakoisvoimien aiheuttamaa renkaan muodon muuttumista, ja rakenteen on todettu parantavan renkaan kestävyyttä huikeat 25 %.*

Motorrad ilahtui SportSmart2 Maxin käsittelystä, mukavasta iskunvaimennuksesta ja miellyttävästä vasteesta ja palkitsi uusimman Dunlopin vahvalla kokonaispalkintosijalla sen jälkeen, kun käsittely- ja pitotestit oli otettu huomioon.

Motorradin testitulokset vastaavat Dunlopin omia testituloksia

Kattavasti testiohjelmasta kävi selvästi ilmi, että Dunlopin ankara testaus- ja arviointiprosessi on tuottanut vahvan edistysaskeleen. Kehitysryhmälle annettiin tavoitteeksi parantaa käsittelyä, kilometritulosta ja ohjattavuutta.

Dunlopin omat testitulokset osoittivat merkittäviä parannuksia useilla painopistealueilla, kun SportSmart2 Max -rengasta verrattiin sen hyvin arvostettuun edeltäjään.

Huomattavin oli uuden renkaan 8 prosentin parannus kaarrejarrutuksessa kuivalla kelillä.

Lisäksi SportSmart2 Maxin suorituskyky on osoittautunut monipuoliseksi. Kaikki Dunlopin testikuljettajat raportoivat, että renkaan käsittely oli huomattavasti kevyempi hitailla nopeuksilla, joten käsittely kaupunkiajossa on kepeää ja ketterää, mikä täydentää renkaan vaikuttavaa suurten nopeuksien suorituskykyä. Kuljettajat arvioivat ohjattavuuden testeissä 11 prosenttia edeltäjää paremmaksi.

* Dunlop Europen sisäinen testi, jossa SportSmart2 Max -rengasta verrattiin alkuperäiseen Dunlop SportSmart2 -renkaaseen

Lisätietoja Dunlop Europesta saa osoitteesta www.dunlopmotorcycle.eu tai seuraamalla meitä Twitterissä tunnuksella @DunlopMoto

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.