TrailSmart MAX - Dunlopin lanseeraus 5 tähden luokituksen saaneen TrailSmartin seuraaja

• Uudet teknologiat perustuvat TrailSmartin viiden tähden luokitukseen lehtien testeissä
  • Uusi rakenne ja seokset parantavat kulutuskestävyyttä jopa 64 % eturenkaassa ja jopa 15 % takarenkaassa
  • Painopisteenä tasainen ja kestävä suorituskyky
  • Kehitystyön painopisteinä BMW R 1200 GS ja Honda Africa Twin

Dunlopin kiitellyn TrailSmartin tilalle on kehitetty tärkeimpiin kokoihin uusi TrailSmart Max. Tämä uusin rengas perustuu arvostetun edeltäjänsä lehtien testejä voittaneeseen märän ja kuivan kelin pitoon, ja siihen on lisätty uusia teknologioita, joiden on osoitettu parantavan käsittelyä ja kestävyyttä, mikä on täydellistä pitkiä seikkailuja suunnitteleville motoristeille.

Adventure-luokka on moottoripyörämarkkinoiden nopeimmin kasvava segmentti, johon tulee uusia, suurempitehoisia, seikkailunhaluisiin motoristeihin vetoavia pyöriä.

Dunlop Europe lanseerasi TrailSmart-mallin vuonna 2015, ja se oli ainoa MotoMagin testaama rengas, joka sai parhaat viisi tähteä sekä märkä- että kuivakäsittelystä.

Dunlop ei kuitenkaan jäänyt lepäämään laakereilleen. Tämän luokan uusiin moottoripyöriin tarvittiin juuri niille suunniteltuja renkaita. Dunlop paneutuin kehittämään uusia teknologioita, jolla saavutettaisiin luokan paras käsittely ja kulutuskestävyys. Tämän seurauksena syntyi uusi rengas – TrailSmart Max.

Tekniikat

TrailSmart Maxin kudosrakenteessa käytetään raionia. Se tarkentaa ohjausta ja Dunlopin kuuluisaan saumattomaan vyörakenteeseen (JLB) yhdistettynä se nopeuttaa renkaan lämpenemistä ja parantaa renkaan käyttäytymistä erilaisissa lämpötiloissa ja olosuhteissa.

Tämä paranneltu rakenne yhdessä uuden etuprofiilin kanssa parantaa kulutuskestävyyttä huomattavasti. Yhtiön sisäisissä testeissä uusi 120/70R19 -eturengas osoittautui 64 % edeltäjäänsä kestävämmäksi* vahvistaen Dunlopin vahvaa muissa luokissa RoadSmart III- ja SportSmart2 Max -renkailla saavuttamaa mainetta kestävyydessä.

Myös takarengasta on paranneltu Dunlopin MT eli Multitread-seosteknologialla. Seosyhdistelmä on optimoitu niin, että se tuottaa vahvan kulutuskestävyyden (15 % edeltäjää paremman*) ja parantaa kaarreajosuorituskykyä, etenkin suurempitehoisissa uuden sukupolven Adventure-pyörissä.

TrailSmart Maxin pintakuvio on nimeltään xGT eli "Cross Groove Tread". Tässä erikoispinnassa käytetään uutta seosta, jonka silica-pitoisuus on suuri. Tämä säilyttää TrailSmartin viiden tähden märkäsuorituskyvyn, jolla se voitti testejä.

Dunlopin EMEA-alueen markkinointijohtaja Andy Marfleet sanoi, että TrailSmart Max on huomattava kehitysaskel tässä luokassa: ”TrailSmart on 5 tähden rengas, mutta katsoimme voivamme käyttää uusia teknologioita, jotka olivat näyttäneet kyntensä muissa luokissa. Olemme onnistuneet säilyttämään segmentin parhaan märkä- ja kuivakäsittelyn sekä parantamaan huomattavasti kulutuskestävyyttä. RoadSmart III -mallissa toimivaksi osoitettu "vahvempi pitempään" -filosofiamme painottaa kestävää suorituskykyä, joka takaa, että rengas on suorituskykyinen koko käyttöikänsä ajan. Uuden rakenteen ja raionkudosten yhdistelmän, takarenkaan uuden MultiTread-seoksen ja erityisen xGT-pintakuvio ansiosta TrailSmart Max tarjoaa vahvan, tinkimättömän suorituskyvyn vaativimmille seikkailunhaluisille motoristeille.”

Mikä tärkeintä, TrailSmart Max on saatavissa luokan uusimmille malleille tarkoitettuina kokoina. Nyt saatavilla on esimerkiksi BMW R 1200 GS nestejäähdytteisenä versiona (120/70 R19 ja 170/60 R17) ja vesijäähdytteisenä versiona, joita varten Dunlop on tuonut markkinoille rengaskoot (110/80 R19 ja 150/70 R17).

Myös Honda Africa Twin on suosittu vaihtoehto seikkailupyöräsegmentissä. Dunlop on optimoinut 90/90-21- ja 150/70 R18 -yhdistelmän täydellisesti tähän malliin sopivaksi.

”Seikkailupyöräluokan uudet jännittävät mallit tarjosivat meille mahdollisuuden mukauttaa uusimman TrailSmart Max -mallimme juuri näiden pyörien erityistarpeisiin sopivaksi,” Marfleet lisäsi.

* Sisäinen testi Trailsmart-mallia vastaan, eturenkaan koko 120/70R19, takarenkaan koko 170/60R17.

Lisätietoja Dunlop Europesta saa osoitteesta www.dunlopmotorcycle.eu tai seuraamalla meitä Twitterissä tunnuksella @DunlopMoto

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.