Uudet EfficientGrip SUV –renkaat: 4x4-suorituskyky yhdistettynä taloudellisuuteen

Goodyearin uusi SUV-rengas vastaa Euroopan katumaasturi-/nelivetomarkkinoiden kasvuun. Rengas pienentää polttoaineen kulutusta ja CO2-päästöjä sekä vaimentaa rengasääniä suorituskykyä ja turvallisuutta heikentämättä.

Goodyearin palkitun EfficientGrip-henkilöautonrenkaan menestyksekkään esittelyn jälkeen yhtiö lanseeraa uuden EfficientGrip SUV -renkaan. Tässä uudessa, erityisesti kasvaville katumaasturi- (SUV) ja nelivetoautomarkkinoille suunnatussa uudessa renkaassa yhdistyvät malliston pito-ominaisuudet sekä EfficientGrip-teknologian ansiosta pienempi polttoaineenkulutus, pienemmät CO2-päästöt ja äänettömämpi ajo. Rengas on saatavilla laajaan valikoimaan SUV-/4x4-autoja ylellisistä/suurista autoista vakiokokoisiin, kompakteihin ja pieniin malleihin.

Suorituskykyinen vihreä SUV-rengas

Yhtiön innovatiiviseen FuelSaving-tekniikkaan perustuvan Goodyearin EfficientGrip SUV -renkaan valmistuksessa käytetään erityistä polymeeria, joka on suunniteltu pienentämään vierintävastusta, säästämään polttoainetta ja vähentämään CO2-päästöjä.

”Sitä mukaa kun katumaastureista ja 4x4-autoista on tullut taloudellisempia, koska autonvalmistajat tekevät kovasti töitä täyttääkseen tiukemmat ympäristönormit, Goodyear on tehnyt yhtä kovasti töitä varmistaakseen, että sen renkaat tukevat tätä suuntausta”, totesi Goodyearin EMEA-alueen merkkijohtaja Hugues Despres.

Uusia edistyksellisiä ominaisuuksia ovat muun muassa pinnan 3D-lamellit, jotka on suunniteltu niin, että ne suurentavat renkaan kosketuspintaa tiehen ja lyhentävät siten auton jarrutusmatkaa useita metrejä . Renkaassa on märällä asfaltilla pitoa parantava edistyksellinen kulutuspintaseos, jonka pitohartsit parantavat entisestään renkaan pysähtyvyyttä märillä tienpinnoilla. Optimoitu kulutuspinnan geometria ja palajako tekevät renkaasta äänettömän.

Entistä enemmän kilometrejä innovatiivisen IT:n ansiosta

EfficientGrip SUV -renkaan tasainen kosketusalueen pintapaineen jakautuminen on suunniteltu viimeisintä tietokone-optimointia hyödyntäen. Tuloksena rengas, jonka kilometritulos on entistäkin parempi. Aiempia malleja kevyempi renkaan kokonaispaino parantaa renkaan taloudellisuutta ja pienentää jousittamattomia massoja.

Katumaasturi-/4x4-segmentin odotetaan kasvavan Euroopassa edelleen huomattavasti, jonka vuoksi SUV/4x4-renkaiden kysyntä on vahvassa kasvussa .

“EfficentGrip SUV -renkaat vastaavat tämän kasvavan autosegmentin erityistarpeisiin. EfficientGrip SUV auttaa vähentämään ympäristövaikutuksia suorituskyvystä tinkimättä, mikä tekee siitä täydellisen valinnan”, Despres sanoi.