Uusi digitaalinen innovaatio mahdollistaa entistä nopeamman ja tarkemman rengashuollon

Tukholma, 23.6.2015 – Goodyear tuo markkinoille täysin uuden tablettisovelluksen, joka lisää eurooppalaisille asiakkaille tarjotun palvelun nopeutta ja laatua. Uuden eJob-sovelluksen avulla huoltotyöntekijät voivat välittömästi kirjata ja vastaanottaa tietoja käyttämällä tavallista tablettitietokonetta. Sen kautta tiedot ja valokuvat voidaan lähettää suoraan Goodyearin FleetOnlineSolutions (FOS) -rengashuoltojärjestelmään ja teknikko voi vastaanottaa huoltotiedot.

Rengashuoltopalvelut ja Goodyearin FleetOnlineSolutions-järjestelmä, johon eJob kuuluu, ovat kuljetuskalustoille välttämättömiä. Sovelluksen sisältämä digitaalinen innovaatio tekee rengashuollosta nopeampaa ja tarkempaa. Lisäksi asiakkaat voivat seurata renkaisiin liittyviä töitä reaaliaikaisesti verkossa.

Goodyearin eJob on nopea- ja helppokäyttöinen sovellus kuorma-autojen kaikkiin rengastöihin. Sen kautta voidaan myös lähettää ja vastaanottaa kaikki olennaiset tiedot, kuten pyörien sijaintia koskevat tiedot. GSM-tabletin avulla tiedot voidaan lähettää ja vastaanottaa juuri sillä hetkellä, kun työtä tehdään. Renkaista voidaan myös ottaa valokuvia, jos rengas on vaihdettava ja mukaan halutaan liittää kommentteja. Näin kuorma-auton kuljettaja tai omistaja voi itse nähdä renkaan ja syyn vaihtoon. Uusi eJob-sovellus on monikielinen, joten sitä voidaan helposti käyttää eri puolilla Eurooppaa.

Selkeiden ponnahdusvalikkojen kautta teknikot saavat näkyviin keskeisiä renkaisiin liittyviä tietoja, kuten rengaspaineet. Tiedot ovat välittömästi Euroopan kaikkien 2 000 Goodyear TruckForce -korjaamon ja valtuutettujen palveluntarjoajien käytettävissä.

”eJob-sovellus lisää rengashuoltopalvelujemme nopeutta ja tarkkuutta erinomaisella tavalla”, sanoi Goodyearin EMEA-alueen Fleet Solutions Truck Tires -osaston johtaja Waldek Jarosz. ”Uskomme, että FleetOnlineSolutions -ohjelmamme on alan paras. Nyt uusi eJob-sovellus tekee siitä entistä paremman. Yhä useammat eurooppalaiset kuljetuskalustot valitsevat FleetOnlineSolutions -järjestelmän ja FleetFirst

-rengashuoltopalvelun, sillä Goodyear tarjoaa selkeitä etuja kuljettajille.”

Yksi FOS-järjestelmän eduista on se, että asiakkaat pääsevät siihen suoraan Internetin kautta. Tämän ansiosta minkä tahansa työn edistymistä voidaan seurata reaaliaikaisesti. Esimerkiksi Suomessa oleva asiakas voi nähdä, että hänen Italiassa olevan kuorma-autonsa rengasta huolletaan tai vaihdetaan, jos teknikko käyttää eJob-sovellusta.

Goodyear eJob on osa Goodyearin Internet-pohjaista FleetOnlineSolutions

-rengashuoltojärjestelmää. Sovelluksen avulla renkaiden asentajat voivat kirjata kaikki tarvittavat työtiedot paikan päällä. Tämän jälkeen tiedot lähetetään tabletilta suoraan FOS-verkkosivustoon, jossa ne ovat välittömästi asiakkaan nähtävissä. Uusi Goodyear eJob-sovellus on nyt ladattavissa maksutta Google Play -verkkokaupasta.

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.