Uusi Dunlop D213 GP Pro – kisavoittaja

• Suunniteltu ammattilaistason Supersport- ja Superstock-kisoihin
  • Koko mallisto saatavilla kaikkialla Euroopassa heinäkuusta alkaen
  • Näyttänyt jo kyntensä kisavoittajana

Dunlop on lanseerannut kolmannen uuden hypersport-renkaansa vain puolen vuoden sisällä. Täysin uusi D213 GP Pro on suunniteltu todellisille "ammattikuskeille" ja on legendaarisen Isle of Man TT -kisan voittaneen D212 GP Pro -renkaan seuraaja.

Merkittävissä moottoriurheilun mestaruussarjoissa tärkeimpien kokojen ja seosten kanssa saavutettujen ensimmäisten voittojen innoittamana Dunlop on aikaistanut koko malliston markkinoille tuomista heinäkuulle.

Dunlop on tuonut uusimpaan D213 GP Pro -renkaaseensa joukon uusia teknologioita sellaisia kuljettajia varten, joilla on tukenaan kilpailutiimin tekninen tuki ja jotka saavat täyden kisavarustuksen urheilumoottoripyöräänsä.

Uusi kehittynyt eturenkaan rakenne

Moottoriurheilun puolella tehtyjen onnistuneiden testien jälkeen Dunlop on ottanut saumattoman vyörakenteensa (JLB) uusimman sukupolven käyttöön eturenkaassa. Uusin JLB-rakenne sisältää kolme kerrosta, joiden on osoitettu hillitsevän suurien keskipakoisvoimien aiheuttamaa ja suurilla nopeuksilla kaarteessa kallistuttaessa tapahtuvaa renkaan muodonmuutosta. Tämä uusi JLB-rakenne lisää myös tarkkuutta ja vakautta voimakkaissa jarrutuksissa.

Uusin JLB-rakenne on otettu käyttöön samanaikaisesti uuden etuprofiilin muodon kanssa. Tämä teknologioiden yhdistelmä tuottaa suuremman kosketuspinnan kaikilla kallistuskulmilla, keventää ohjausta ja parantaa ohjausvastetta kaarreajossa.

Takarenkaan uusi rakenne

Dunlopin mainetta niittänyttä JLB-teknologiaa käytetään edelleen takarenkaan rakenteessa. Siinä yksikerroksinen, erittäin vetoluja JLB-aramidirakenne tarjoaa vahvan, mutta kevyen rungon edut ja tuottaa äärimmäisen korkean ennakoitavuuden tason, vasteen ja suorituskyvyn tasaisuuden.

Endurance-takarengas

Dunlop on lisännyt endurance-takarengasvaihtoehdon D213 GP Pro -mallistoon. FIM:n Endurancen maailmanmestaruussarjan kaikkien aikojen menestyneimpänä rengasvalmistajana Dunlop on soveltanut tästä menestyksestä saamiaan oppeja uuteen endurance-takarenkaaseen. Siinä käytetään Dunlopin uusinta lämmönhallintateknologiaa, joka parantaa renkaan repeämislujuutta. Lämmönhallintateknologia sisältää kaksikerroksisen seoksen, jonka vahvaa ja kestävää ulkoseosta täydennetään pohjaseoksilla, jotka optimoivat ajolämpötilat kaikkina vuodenaikoina ja kaikissa rataolosuhteissa.

Radikaali evän muotoinen kuvio optimoiduin urakulmin

Hyvin erikoisen pintakuvion tarkoituksena on optimoida lämmittelyajat ja tarjota maksimaalinen kosketus alustaan kuivissa olosuhteissa.

Voitokas ensiesiintyminen

Stefano Casalotti (Yamaha) otti D213 GP Pro -renkaan ensimmäisen voiton sen ensimmäisen mestaruussarjaviikonlopun aikana vaativan CIV National Trophy 600 -mestaruussarjan Imolassa Italiassa käydyn kisan ensimmäisellä kierroksella.

IDM Supersport -kisan ensimmäisellä kierroksella Nurburgringillä Kevin Wahr otti ensimmäisen askelen kohti palkintopallia kummassakin kisassa Yamaha R6:llaan. Tämä oli ensimmäinen voitto D213 GP Prolle tässä saksalaisessa huipputason mestaruussarjassa.

D213 GP Pro osallistuu ensimmäisen kerran kaikkein vaativimpaan maantiekisaan, Isle of Man TT -kisaan, kesäkuussa useiden johtavien tallien testattua sitä ja valittua sen.

Täydellinen HyperSport-mallisto

Dunlop on lanseerannut kolme uutta hypersport-rengasta viimeisten kuuden kuukauden aikana. Tämä johtuu siitä, että Dunlop on havainnut segmentoitumisen lisääntyneen hypersport-renkaita käyttävien kuljettajien markkinoilla.

Euroopan markkinointipäällikkö Andy Marfleet kertoi Dunlopin täysin uuden malliston kohdentamisesta seuraavasti: ”D213 GP Pro on liikennekäyttöön sallitun malliston huippu, ja useat parhaista Superstock- ja Supersport-sarjojen talleista ja kuljettajista ovat valinneet sen sekä rata- että maantiekisakäyttöön. Tavallisille rata-ajoa harrastaville kuljettajille meillä on uusi GP Racer D212, joka sekin saavutti ensimmäisen kisavoittonsa ranskalaisessa Superbike-sarjassa viime vuonna. Satunnaisille ratakuljettajille, jotka käyttävät pyöräänsä maanteillä, olemme myös tuoneet markkinoille SportSmart2 Max -renkaan, jossa yhdistyvät erinomainen suorituskyky ja vaikuttava kilometritulos. Näiden kolmen uuden renkaan myötä meillä on tuorein ja innovatiivisin mallisto, joka palvelee kaikenlaisten hypersport-kuljettajien tarpeita.”

Lisätietoja Dunlop Europesta saa osoitteesta www.dunlopmotorcycle.eu tai seuraamalla meitä Twitterissä tunnuksella @DunlopMoto

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.