Uusi Dunlop GP Racer D212 julkistettu kaudelle 2017

• Liikennekäyttöön sallittu Dunlop GP Racer D212 on suunniteltu ratapäiviä ja urheilullista ajoa varten
  • Koko valikoima saatavilla nyt kaikkialla Euroopassa
  • Sisältää FIM EWC -sarjassa kehitettyjä teknologioita, jotka on haettu D212 GP Pro -mallista

Dunlop GP Racer -sarja on jo pitkään ollut kilpa- ja ratapäiväkuskien suosikki. Viime vuonna onnistuneesti kisakäyttöön tuotu uusi GP Racer D212 tulee myyntiin kaikkialla Euroopassa helmikuussa.

Dunlop oli jo testannut rengasta vaativissa kisatapahtumissa. Ensimmäistä tuotantovalmista GP Racer D212 -rengasta käytettiin Ranskan Superbike-mestaruuskisan viimeisellä kierroksella, ja rengas auttoi Lucas Mahiasia (GMT94 Yamaha) voittamaan kummankin Supersport-kisan. Prototyyppirenkaat oli jo validoitu FIM:n Endurancen maailmanmestaruussarjassa.

Uusi eturenkaan profiili Isle of Man TT-kisan voittaneesta GP Pro D212 -renkaasta

GP Racer D212 sisältää teknologioita, jotka ovat suora johdannainen Isle of Manin TT-kisan voittaneesta GP Pro D212 -renkaasta, mutta rata-ajoharrastajille ja sporttiseen ajoon muunneltuna. Uusi muotoprofiili ja rungon rakenne on otettu suoraan GP Prosta. Ne vähentävät huomattavasti ohjauksen raskautta ja mahdollistavat terävämmät, nopeammat suunnanmuutokset edeltäjäänsä nähden.

Voidaan säätää sekä tie- että rata-ajoon

Dunlopin uusin lämmönhallintateknologia (käytetään Endurance-versioiden takarenkaan 190/55ZR17- ja 200/55ZR17-koossa) parantaa renkaan repeytymien kestävyyttä, sillä se tekee ulkoseoksesta hyvin vahvan ja kestävän ja samalla tarjoaa kisakäyttöön kelpaavan pidon pehmeämmän pohjaseoksen tuottaman lämmön ansiosta.

Renkaassa käytetään myös uusinta versiota Dunlopin innovatiivisesta NTEC-järjestelmästä, joka mahdollistaa paineen säätämisen, kuten teknologiajohtaja Sebastien Montet selittää: ”NTEC-järjestelmän ansiosta ajajat voivat käyttää alempia paineita ratakäytössä, mikä suurentaa kosketuspintaa ja tuottaa maksimaalisen mekaanisen pidon ja tasaisemman kulumisen kuljettajavastetta ja varmuutta heikentämättä. Tämä yhdessä uusimman lämmönhallintateknologiamme ja MultiTread-seoksen kanssa on ollut merkittävä tekijä sellaisen ratapäivärenkaan luomisessa, joka pystyy voittamaan myös huipputason kisoja.”

Kisoja voittavaa kestävyyttä seosten valinnalla

GP Racer D212 -renkaassa käytetään muutettua MultiTread-seosta, joka on suunniteltu toimimaan alemmissa käyttölämpötiloissa. Sekä keski- että olka-alueen seoksia on päivitetty.

GP Racer D212 on saatavilla pehmeällä, keskikovalla ja Endurance-seoksella. Uuden keskikovan seoksen painopisteenä on silkka pito, joka tuottaa äärimmäisen suorituskyvyn lyhyillä matkoilla. Uusi Endurance-seos tuottaa optimaalisen tasapainon pidon ja suorituskyvyn säilymisen välillä.

Lopullinen seosten valinta tehtiin intensiivisen testiohjelman jälkeen, jossa oli mukana parhaita Superbike- ja Endurance-kuskeja, kuten Mahias, Freddy Foray ja Julien da Costa. Kisaolosuhteissa sekä keskikovat että Endurance-takarenkaat saavuttivat kolme osuutta Catalunyan radalla ja kaksi osuutta Paul Ricardin radalla. Myös uusi eturengas todisti kestävyytensä ja saavutti peräti kuusi osuutta Catalunyan ja Paul Ricardin radoilla – eli yli 200 kierrosta ennen renkaan vaihtoa.

GP Racer D212 on nyt myynnissä kaikkialla Euroopassa seuraavina versioina:

120/70ZR17 eturengas – sileä (keskikova)

120/70ZR17 eturengas – kuvioitu (pehmeä ja keskikova)

160/60ZR17 takarengas – kuvioitu

180/55ZR17 takarengas – kuvioitu (keskikova ja Endurance)

190/55ZR17 takarengas – sileä ja kuvioitu (keskikova ja Endurance)

200/55ZR17 takarengas – sileä ja kuvioitu (keskikova ja Endurance)

Lisätietoja Dunlop Europesta saa osoitteesta www.dunlopmotorcycle.eu tai seuraamalla meitä Twitterissä tunnuksella @DunlopMoto

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.