Yksi vuosi, neljä uutta rengasta. Dunlop on johtava hypersport-renkaiden kehittäjä.

• Dunlopin hypersport-mallisto on uusin ja innovatiivisin.
  • SportSmart TT on neljäs uusi Dunlopin hypersport-rengas vuoden aikana
  • Renkaassa käytetään FIM Endurance -maailmanmestaruuden voittanutta teknologiaa

Dunlop Sport Smart TT -renkaan lisäys Dunlopin mallistoon tekee tämän rengasvalmistajan valikoimasta hypersport-sektorin tuoreimman ja innovatiivisimman.

SportSmart TT on Dunlopin neljäs kuluneen vuoden aikana lanseeraama uusi hypersport-rengas, joka viimeistelee viime vuonna julkaistun Dunlopin strategian lähestyä segmenttiä uudella tavalla. Dunlop päätti määrittää malliston uudelleen tavoitteena kehittää ”oikea rengas jokaiselle kuljettajalle”.

SportSmart TT -mallin julkaisun myötä Dunlop palaa hypersport-markkinasegmenttiin, jossa se kilpaili viimeksi kuuluisalla Qualifier RR -mallilla yli kymmenen vuotta sitten.

Dunlopin hypersport-mallisto on uusin ja innovatiivisin.

Ammattikuski – D213 GP Pro – Lanseerattu kesällä 2017

Kokenut ratakuski – GP Racer D212 – Lanseerattu tammikuussa 2017

Kokenut ratakuski, katukäyttöön: SportSmart TT – Lanseerattu maaliskuussa 2018

Pääasiassa maanteillä ja silloin tällöin radalla ajava kuljettaja – SportSmart2 Max – Lanseerattu maaliskuussa 2017

”Tämän ennakoivan ja jatkuvan kehitystyön ansiosta Dunlopilla on nyt markkinoiden tuorein ja innovatiivisin mallisto.  Tämä intensiivinen lanseerausten vuosi osoittaa, kuinka suurella antaumuksella Dunlop paneutuu uusien teknologioiden kehittämiseen. Olemme varanneet aikaa kuljettajien tarpeiden kuuntelemiselle. Tämä on auttanut meitä määrittämään malliston, joka todistaa meidän ymmärtävän erilaisten hypersport-kuljettajien vain aavistuksen toisistaan eroavia tarpeita. Joissain tapauksissa moottoripyörä voi olla sama, mutta ajotyyli ja käyttötapa voivat olla hyvin erilaiset. Uusi mallistomme tarjoaa kuljettajille heidän tarvitsemansa valinnanmahdollisuuden, jotta he voivat olla varmoja siitä, että he saavat tarpeitaan täydellisesti vastaavan renkaan”, huomautti Dunlop Motorcycle Europen tuotejohtaja Dmitri Talboom

Lisätietoa:
Linda Brandelius,Sales and Marketing Manager Motorcycle and Motorsport

Linda_Brandelius@goodyear.com

Tietoa Dunlop Europesta

Dunlop Europe on yksi maailman johtavista high performance- ja ultra high performance -renkaiden valmistajista, ja se on saavuttanut vaikuttavaa menestystä moottoriurheilukisoissa. Dunlop Europe on Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing- ja GMT94 Yamaha -tallien tekninen kumppani endurance-sarjassa sekä FIM Moto2- ja Moto3-maailmanmestaruussarjojen virallinen rengastoimittaja sekä Isle of Man TT -kisan kaikkien aikojen menestynein rengasmerkki.

Yrityksestä

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 150 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 64 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.