Granlundille konsulttiyhtiö: uusia ratkaisuja rakennetun ympäristön kehittämiseen

LEHDISTÖTIEDOTE 9.6.2015 – Suomen johtava energiatehokkuuden osaaja Granlund-konserni perustaa konsultointiin keskittyvän tytäryhtiön. Granlund Consulting Oy tarjoaa uudenlaisia, insinööri- ja laskentaosaamista sekä big dataa yhdistäviä kiinteistökonsultoinnin palveluita. Yhtiö aikoo kaksinkertaistaa henkilöstömääränsä ensimmäisen toimintavuoden aikana.

Suomen johtava energiatehokkuuden osaaja Granlund-konserni perustaa konsultointiosaamiseen keskittyvän tytäryhtiön. Granlund Consulting Oy tarjoaa kokonaisvaltaisia kiinteistökonsultoinnin palveluita mukaan lukien kiinteistöomaisuuden hallinnan, kustannusohjauksen, kiinteistöjohtamisen sekä energia- ja ympäristökonsultoinnin palvelut. Yhtiö palvelee kiinteistöjen omistajia, käyttäjiä, rakentajia ja palveluyrityksiä.

Granlund Consultingin toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.6.2015 alkaen DI Miia Anttila, joka on aiemmin toiminut Ramboll-konsernissa ja Pöyryllä kiinteistökonsultoinnin johdon tehtävissä. Uusi yritys työllistää perustamisvaiheessaan noin 30 työntekijää, joista valtaosa on Granlund Oy:stä siirtyviä asiantuntijoita. Tavoitteena on kaksinkertaistaa henkilöstömäärä ensimmäisen vuoden aikana. Jo perustamisvaiheessaan yritys käynnistää reilut 10 uutta rekrytointia.

”Granlund Consulting tuo uusia ratkaisuja rakennetun ympäristön vastuulliseen ja kustannustehokkaaseen kehittämiseen. Toimintamme tukeutuu Granlundin arvostettuun insinööri- ja laskentaosaamiseen, jota täydennämme big datan hyödyntämisellä esimerkiksi rakennusten energiaoptimoinnissa”, tiivistää Miia Anttila Granlund Consultingin palvelutarjonnan perustan. Tavoitteena on parantaa kiinteistöjen kustannus- ja energiatehokkuutta sekä alan läpinäkyvyyttä, joka näkyy asiakkaiden parempana kiinteistöomaisuuden tuottona.

”Perustamme Granlund Consultingin, koska haluamme tuoda kiinteistöalalle uudenlaisia asiantuntijapalveluita. Toimitusjohtaja Miia Anttilalla on vahva kiinteistöalan kokemus sekä näkemys uusista asiakastarpeista. Avainsanoja uuden yrityksen toiminnassa ovat avoimuus, käyttäjälähtöisyys, kustannustietoisuus, vastuullisuus sekä digitalisaation hyödyntäminen”, hallituksen puheenjohtaja Pekka Metsi sanoo.

Miia Anttila, toimitusjohtaja, Granlund Consulting Oy, puh. 040 673 7479

Pekka Metsi, toimitusjohtaja, Granlund Oy, hallituksen pj, Granlund Consulting Oy, puh. 040 5296 509

sähköpostiosoitteet: etunimi.sukunimi@granlund.fi

Granlund Consulting Oy on kiinteistöliiketoiminnan uusi suunnannäyttäjä, joka panostaa alan avoimuuden ja asiakkaiden kestävien tulosten parantamiseen huomioiden loppukäyttäjän tarpeet. Yritys tarjoaa kokonaisvaltaisia kiinteistökonsultoinnin palveluita mukaan lukien kiinteistöomaisuuden hallinnan, kustannusohjauksen, kiinteistöjohtamisen sekä energia- ja ympäristökonsultoinnin palvelut. Granlund Consulting Oy toimii osana energiatehokkaaseen talotekniikkasuunnitteluun, -konsultointiin ja ohjelmistoihin keskittyvää Granlund-konsernia, joka työllistää yli 500 asiantuntijaa 14 kotimaan toimipisteessä. www.granlundconsulting.fi  www.granlund.fi