Tapani Muttonen vetämään Granlundin korjausrakentamista

Tavoitteena on kasvattaa korjausrakentamisen liiketoimintaa merkittävästi

Granlund perusti vuoden alussa uuden korjausrakentamisen osaston, joka profiloituu taloteknisen suunnittelun ja rakennuttamisen sekä linjasaneerausten asiantuntijana. Tammikuussa Granlund hankki Taltec Oy:n osakekannan, joka vahvistaa osaamista erityisesti taloteknisessä korjausrakentamisessa ja rakennuttamisessa.

Taltecin toimitusjohtajan saappaista korjausrakentamisen osastoa ryhtyy vetämään Tapani Muttonen, joka on pitkän linjan osaaja erityisesti julkisen sektorin korjausrakentamishankkeiden rakennuttajakonsulttina. Taltecin toimitusjohtajana hän ehti toimia 20 vuotta vetäen samalla rakennuttamisprojekteja. Viimeisimpänä kohteena on käynnissä Helsingin vankilan selliosastojen peruskorjaus ja referensseistä löytyy niin Kansallismuseo, Ateneum kuin Kiasma.

”Korjausrakentamisen tarve kasvaa koko ajan ja lähdemme nyt Granlundilla vastaamaan haasteeseen. Tavoitteena on kasvattaa korjausrakentamisen liiketoimintaa merkittävästi”, Muttonen kertoo.

Hän näkee vahvuutena ison konsernin monipuolisen asiantuntijajoukon. ”Vahvaa osaamista löytyy talotekniikan suunnittelusta ja valvonnasta. Nyt tuomme mukaan myös rakennuttamisen ja projektinjohdon. Tähän pystytään lisäksi yhdistämään vahva kustannusohjauksen sekä energia- ja ympäristöosaamisen konsultointi”, hän jatkaa.

Taltec Oy:n asiantuntijat muuttivat Granlundin tiloihin vastikään huhtikuun lopussa ja korjausrakentamista lähdetään vahvistamaan noin 50 asiantuntijan voimin. Käyttäjälähtöisyys ohjaa työtä. ”Tavoitteemme on tuoda korjauksen tarpeessa olevat kiinteistöt nykytasolle, jotta ne vastaisivat käyttäjien tarpeisiin”, Muttonen kiteyttää.

Tapani Muttonen
Osastonjohtaja, korjausrakentaminen
Granlund Oy
tapani.muttonen(a)granlund.fi

www.granlund.fi/korjausrakentaminen

Tapani Muttonen
Osastonjohtaja, korjausrakentaminen
Granlund Oy
tapani.muttonen(a)granlund.fi

Granlund laajentaa palvelujaan korjausrakentamisessaprofiloituen taloteknisen suunnittelun ja rakennuttamisen sekä linjasaneerausten asiantuntijana.
Taltecin toimitusjohtajan saappaista korjausrakentamisen osastoa ryhtyy vetämään Tapani Muttonen.

Korjausrakentamisen tarve kasvaa koko ajan ja lähdemme nyt Granlundilla vastaamaan haasteeseen. Tavoitteena on kasvattaa korjausrakentamisen liiketoimintaa merkittävästi.
Tapani Muttonen, osastonjohtaja, korjausrakentaminen
Vahvaa osaamista löytyy talotekniikan suunnittelusta ja valvonnasta. Nyt tuomme mukaan myös rakennuttamisen ja projektinjohdon. Tähän pystytään lisäksi yhdistämään vahva kustannusohjauksen sekä energia- ja ympäristöosaamisen konsultointi.
Tapani Muttonen, osastonjohtaja, korjausrakentaminen
Tavoitteemme on tuoda korjauksen tarpeessa olevat kiinteistöt nykytasolle, jotta ne vastaisivat käyttäjien tarpeisiin.