Ydinvoimayhtiöiden hiilivoimaa vastustavat aktivistit laskeutuvat voimalan piipusta

Viisi Fortumin ja PVO:n hiili-, turve- ja ydinvoimahankkeita vastustavaa aktivistia ovat laskeutumassa Meri-Porin hiilivoimalan savupiipusta. Aktivistit ovat osoittaneet mieltään piipussa perjantaiaamusta lähtien.

”Päästöjen vähentämisellä on kiire. Teollisuusmaissa tarvitaan 40 prosentin päästövähennykset vuoteen 2020 mennessä. Ei riitä, että saastuttavia voimaloita korvataan samanlaisilla hiukan vähemmän saastuttavilla uusilla kivihiili- ja turvevoimaloilla, jotka pitäisivät päästöjä suurina seuraavat 40 vuotta”, sanoo Suomen eniten hiilidioksidipäästöjä aiheuttavan voimalan savupiipussa mieltään osoittanut Lauri Myllyvirta. ”Nyt on aika keskittyä uusiutuvien energianlähteiden ja energiaa säästävien ratkaisujen laajamittaiseen käyttöönottoon. Fortumin ja PVO:n suunnitelmat uusista kivihiili-, turve- ja ydinvoimaloista veisivät Suomea yhä kauemmas kestävästä energiantuotannosta ja päästövähennyksistä. Tämä mielenosoitus on ohi, mutta työ kestävän tulevaisuuden puolesta jatkuu”, Myllyvirta jatkaa. Kuvia ja videota mielenosoituksesta Meri-Porin hiilivoimalan savupiipussa: https://info.greenpeace.se/album/a_mediarelease/?openfolder=091010_Finland-Pori_quit_coal/&openfile=091010-Pori-Finland-Lauri_003.jpg http://www.flickr.com/photos/greenpeacefinland/3997621264/

Yrityksestä

Greenpeace on kansainvälinen ympäristöjärjestö, joka tekee sanoista tekoja vastustaakseen ympäristön tuhoamista maailmanlaajuisesti ja tuodakseen esiin ratkaisuja rauhan ja ekologisen tasapainon saavuttamiseksi maailmassa.