Consti kehitti pelillisen työkalun taloyhtiöiden remonttipalveluiden tueksi

Consti Yhtiöt Oyj:n kehittämä Consti Kodikas on taloyhtiöille tarkoitettu uusi palvelumalli. Siinä arvioidaan välttämättömän remonttitarpeen lisäksi kokonaisvaltaisesti myös kiinteistön muut mahdolliset korjaustarpeet ja parannustoimenpiteet, jotka voidaan kustannustehokkaasti toteuttaa samassa hankkeessa. Apuna hankkeen alkumetreillä on pelillinen työkalupakki.

Taloyhtiön korjaushanke saa tyypillisesti alkunsa välttämättömästä tarpeesta eli esimerkiksi putkien uusimisesta tai julkisivun korjaamisesta. Uuden Consti Kodikas -palvelumallin avulla halutaan jo suunnitteluvaiheessa nostaa esiin myös muut mahdollisuudet, joita remontti voi tuoda mukanaan.

– Pelkästään edullisinta vaihtoehtoa tavoittelemalla rajoitetaan remontin sisältö siihen, mitä on pakko tehdä. Jos sen ohella ei hyödynnetä yksittäisen korjauksen tuomia muita mahdollisuuksia, arvokas tilaisuus voi jäädä käyttämättä, sanoo Consti Yhtiöiden kehitysjohtaja Juha Salminen.

Remontin yhteydessä voi olla kannattavaa tehdä muitakin korjauksia, jotka myöhemmin vaatisivat samojen rakenteiden avaamista ja erikseen toteutettuina tulisivat taloyhtiölle kalliiksi. Näitä parannuksia voivat olla esimerkiksi esteettömyysratkaisut, lukitusjärjestelmien modernisoiminen tai energiatehokkuuden parantaminen, kuten säätöautomatiikan päivittäminen.

– Meidän tehtävänämme on tutkia vaihtoehtoja ja tuottaa riittävästi tietoa taloyhtiön päätösten pohjaksi. Kokonaisuutta tarkastelemalla vaikutetaan elinkaarikustannuksiin, asumisviihtyvyyteen ja asunnon arvoon, Salminen muistuttaa.

Hanke käyntiin tehokkaasti, asukasta kuunnellen

Parhaiden ratkaisujen löytämiseksi kehitetty Consti Kodikas -malli huomioi asiakkaiden toiveet ja tarpeet. Hankkeen alussa valinnat ja päätökset tehdään yhteistyössä keskustellen. Apuna työssä on pelillinen työkalupakki, jonka avulla eri vaihtoehdot ja mahdollisuudet pystytään havainnollistamaan konkreettisesti ja ymmärrettävästi kaikille esimerkiksi taloyhtiön yhteisessä infotilaisuudessa.

– Pelillisen työkalupakin avulla korjaamisen kannalta kriittinen alkuvaihe saadaan toteutettua tehokkaasti ja asukkaita kuunnellen niin, että huomio keskittyy oikeisiin asioihin, Salminen lupaa.

Consti esittelee uutta palvelukonseptiaan FinnBuild-messuilla Helsingin Messukeskuksessa 10.–12.10.2018.

Lisätiedot
Kehitysjohtaja Juha Salmisen loman aikana lisätietopyyntöjä koordinoivat ja antavat:

Consti Yhtiöt Oyj, markkinointi- ja viestintäasiantuntija Elina Saajanne, puh. 050 3597 790, elina.saajanne@consti.fi

Consti Talotekniikka Oy, myynti- ja kehitysjohtaja Antti Pulkkinen, puh. 050 5940 532, antti.pulkkinen@consti.fi

Consti Julkisivut Oy, asiakkuuspäällikkö Michael Diomin, puh. 040 0436 414, michael.diomin@consti.fi

Consti on yksi Suomen johtavia korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneitä yhtiöitä. Consti tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien kohteiden rakennus- ja huoltopalveluita sekä asuintaloille että toimitiloille. Yhtiöllä on kolme liiketoiminta-aluetta: talotekniikka, julkisivut ja korjausurakointi. Vuonna 2017 Consti-konsernin liikevaihto oli 300,2 miljoonaa euroa, ja se työllistää yli 1000 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista.Consti Yhtiöt Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTIwww.consti.fi