Constille 17 miljoonan peruskorjaus Hekalta – kolme kerrostaloa ulko- ja sisäpuolelta täysin uusiksi

Consti Yhtiöt ja Helsingin kaupungin asunnot (Heka) on sopinut noin 17 miljoonan euron urakasta Herttoniemessä Susitie 2–6:ssa. Remontissa tehdään laaja julkisivusaneeraus ja sisätilojen peruskorjaus kolmeen kerrostaloon. Urakka käynnistyy huhtikuussa 2018 ja päättyy kesällä 2021.

Constin korjausurakat Hekan kiinteistöissä saavat jatkoa, kun se käynnistää kevään aikana remontin Susitie 2–6:ssa. Susitien lähellä sijaitsevassa Siilitie 7:ssä valmistui urakka kesällä 2017, ja tällä hetkellä käynnissä ovat korjaustyöt Siilitie 5:ssä.

– Kohteet ja tarpeet ovat hieman erilaisia, mutta totta kai aiempi kokemus saman alueen remonteista ja rakennuttajasta on kehittänyt meidän tekemistämme. Se auttaa pitämään hinnat ja aikataulut kilpailukykyisinä, mikä on tällaisissa kohteissa tärkeää, Consti Julkisivujen toimitusjohtaja Risto Kivi kertoo.

Uudenveroisia asuntoja

Susitien kolme kerrostaloa on rakennettu 1952. Niissä on neljä asuinkerrosta, 156 asuntoa ja kellaritilat. Vesikatot uusitaan, ikkunat vaihdetaan ja ulkoseinät kunnostetaan. Sisällä tehdään LVISA-saneeraus, kylpyhuone- ja keittiöremontti sekä uusitaan kaikki pinnat.

– Kaikki puretaan kantavia rakenteita lukuun ottamatta. Asunnoista ja yhteisistä tiloista tulee uudenveroisia. Kun julkisivut ja piha-alue saneerataan samalla, uudistuksesta tulee erittäin kokonaisvaltainen, Constin rakennuspäällikkö Tapani Eisanen kertoo.

– Kokonaan uudistuva talotekniikka varustetaan lämmöntalteenotolla. Uudet ilmanvaihtohuoneet rakennetaan jokaisen portaan ullakkotiloihin, Eisanen kertoo.

Remontti tehdään kahdessa vaiheessa. Ensimmäisenä käynnistyvät A-talon laaja remontti ja tontilla sijaitsevan päiväkodin kevyet talotekniikkatyöt. Asuintalojen yhteiset tilat sijaitsevat erillisessä rakennuksessa, ja myös ne uusitaan ensimmäisessä vaiheessa. Toisessa vaiheessa korjataan B- ja C-talo sekä piha-alue.

____

Risto Kivi, toimitusjohtaja, Consti Julkisivut Oy, 040 044 1141, risto.kivi@consti.fi

Consti on yksi Suomen johtavia korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneitä yhtiöitä. Consti tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien kohteiden rakennus- ja huoltopalveluita sekä asuintaloille että toimitiloille. Yhtiöllä on kolme liiketoiminta-aluetta: talotekniikka, julkisivut ja korjausurakointi. Vuonna 2016 Consti-konsernin liikevaihto oli 262 miljoonaa euroa, ja se työllistää yli 1000 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista. Consti Yhtiöt Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI. www.consti.fi