Koiranruokayritys Dagsmark Petfood kasvaa vauhdilla – tehdas muuttaa isompiin tiloihin Karijoelle

Kotimaista koirien lähikuivaruokaa valmistava Dagsmark Petfood muuttaa tehtaansa Karijoelle. Taustalla on yrityksen voimakas kasvu ja isompien tuotantotilojen tarve.

”Kasvumme on niin nopeaa, että muutto suurempiin tiloihin oli väistämätön. Muuton myötä saamme lisää tilaa toiminnan kasvattamiseen sekä pitkäaikaisen yhteistyökumppanin Karijoen kunnasta”, kertoo Dagsmark Petfoodin toimitusjohtaja Laura Strömberg.

Kotimaisista raaka-aineista koirien kuivaruokaa valmistava yritys siirtää tuotantotilansa Dagsmarkin kylästä muutaman kilometrin päähän Karijoen kunnan puolelle. Muuton myötä tilat kaksinkertaistuvat.

”Hienoa, että yrityksessä huomattiin Karijoen tarjoamat mahdollisuudet ja kunnan erittäin yritysmyönteinen ilmapiiri. On ilo toivottaa uusi kasvuyritys tervetulleeksi Karijoelle”, iloitsee Karijoen kunnanjohtaja Marko Keski-Sikkilä.

Dagsmark Petfood työllistää tällä hetkellä yhteensä 11 henkeä, joista kahdeksan työskentelee Karijoelle siirtyvässä tehtaassa. Kaikki tehdastoiminnot siirretään uusiin tiloihin helmi-maaliskuun aikana. Tehtaanjohtajana jatkaa Tony Norrgård, jonka isä Börje Norrgård on yksi Dagsmark Petfoodin perustajajäsenistä. Yhtiön hallinto ja myynti hoidetaan Helsingistä ja Turusta käsin.

Panostusta paikalliseen yhteistyöhön

Dagsmark Petfoodin tuotteet valmistetaan täysin kotimaisista raaka-aineista, joista liha, peruna, kaura ja pellava saadaan pääosin Pohjanmaalta. Jatkossa yhteistyötä paikallisten alihankintaverkostojen ja lähialueen yritysten kanssa tullaan tiivistämään entisestään.

Yrityksen kasvu on ollut rivakkaa: elokuussa Dagsmark Petfood toi markkinoille täysin kotimaisen Häme-kuivaruoan koirille, ja neljässä kuukaudessa yritys teki lähes puolen miljoonan euron liikevaihdon.

"Hämeen kaltainen ekologisesti kestävä lähiruokavaihtoehto on puuttunut lemmikkien kuivaruokapuolelta. Sellaiselle on kuitenkin selkeästi kysyntää, koska koiranomistajat ovat löytäneet sen näin nopeasti”, kertoo Strömberg.

Laura Strömberg                                                            Marko Keski-Sikkilä
Toimitusjohtaja                                                               Kunnanjohtaja
Dagsmark Petfood Ltd                                                   Karijoen kunta
Åbackantie 247                                                              +358 50 449 7969