Logomon uudet toimitilat valmistuvat huhtikuussa 2015

Logomon viimeisen keskeneräisen osan rakentaminen alkaa. Luovien alojen keskus Byrå saa rinnalleen uuden toimitilojen kokonaisuuden nimeltään Logomo Konttori. Uusien tilojen valmistuttua Logomon toimitilat lähes tuplaantuvat 9 000 neliöön, ja talossa toimivien yritysten määrä kasvaa arviolta 80–90:een. Vuosi sitten valmistuneen Byrån syntymäpäiviä vietetään hyvissä tunnelmissa: käyttöaste on nyt 100 prosenttia, ja yritykset viihtyvät erinomaisesti talon ainutlaatuisessa ympäristössä.

Logomoon tulee lisää toimitiloja, kun talon länsipäähän rakennetaan noin 4 000 neliön kokoinen luovien alojen keskus Konttori. Uudet toimitilat kolmessa kerroksessa sisältävät erikokoisia toimisto- ja neuvottelutiloja, joiden suunnittelussa noudatellaan talon erikoislaatuista henkeä. Tilojen on määrä valmistua 1.4.2015.

– Konttorin varausaste jo ennen rakentamisen aloittamista on noin 90 prosenttia, ja uskon, että loputkin tilat saadaan täytettyä ennen ensi kevään avajaisia. Konttorissa on tarjolla erikokoisia ratkaisuja runsaan 10 neliön tiloista jopa 500 neliön tiloihin, joita voidaan räätälöidä vuokralaisten toiveiden mukaan, Hartela-Yhtiöt Oy:n toimitusjohtaja Heikki Hartela kertoo.

Uusien toimitilojen valmistuttua Logomon viimeinen keskeneräinen osa saadaan valmiiksi. Toimitilatarjonnan lisääntyminen vahvistaa entisestään Logomon asemaa luovien alojen tärkeimpänä keskuksena Varsinais-Suomessa.

– Suunnitelmien takana on helppo seistä, kun näkee, kuinka vetovoimainen talo Logomo tällä hetkellä on yritysten keskuudessa. Luovat alat ovat kasvussa, ja meillä on täällä Turussa loistava lippulaiva, johon koko alan kehitys tällä seudulla voidaan perustaa, Turun apulaiskaupunginjohtaja Jarkko Virtanen sanoo.

Byråssa vietetään 1-vuotissyntymäpäiviä

Ensimmäiset yritykset kotiutuivat Logomoon tasan vuosi sitten kesäkuussa. Byråssa toteutettiin rohkea toimitilakonsepti, jossa yhdistettiin vanha teollisuusrakennus, moderni suunnittelu ja design. Jo vuoden jälkeen Byrån yritykset muodostavat tiiviin yhteisön, jossa verkostoituminen ja yhteistyö ovat keskeisessä roolissa.

– Byrån käyttöaste on nyt täydet 100 prosenttia, se on meille kaikista paras ja tärkein palaute. Yritykset ovat tyytyväisiä ja ilmaisevat selvästi, että juuri tämäntyyppistä on kaivattu – uudenlaisia tilaratkaisuja, yhteisöllisyyttä ja rentoa, luovaa ilmapiiriä, Logomon toimitusjohtaja Päivi Rytsä kertoo.

Faktoja Konttorista:
– koko noin 4 000 m²
– vuokrattavat tilat kooltaan 12–500 m²
– tiloihin muuttaa 25–30 yritystä

Heikki Hartela, Hartela-Yhtiöt Oy:n toimitusjohtaja, 050 1463, heikki.hartela@hartela.fi
Jarkko Virtanen, Turun apulaiskaupunginjohtaja, 050 5590 222, jarkko.virtanen@turku.fi

Päivi Rytsä, Logomon toimitusjohtaja, 050 5960 773, paivi.rytsa@logomo.fi

____________

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii vanhassa VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Konserttien lisäksi Logomossa järjestetään kokouksia, seminaareja, kongresseja, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia, kuten häitä – vuonna 2013 kaikkiaan noin 700 erilaista tilaisuutta. Byrån toimitiloissa työskentelee päivittäin noin 200 ihmistä 60 luovan alan yrityksessä. Talossa on myös taiteilijatyöhuoneita. Logomon vuoden 2013 kävijämäärä oli noin 260 000 ihmistä. www.logomo.fi