Mikael Bragd OBH Nordica -konsernin johtoon – kokeneelta johtajalta odotetaan laajenemista uusille markkinoille

Pohjoismaisen OBH Nordica -konsernin toimitusjohtajaksi on nimitetty 17.1.2011 alkaen Mikael Bragd. Bragdilla on vankka kokemus vähittäiskaupan alalta niin Pohjoismaissa kuin kansainvälisestikin. Konsernin toimitusjohtajana Bragdilla on kokonaisvastuu konsernin toiminnasta Pohjoismaissa sekä laajenemisesta uusille markkinoille. Maayhtiöiden toimitusjohtajat vastaavat edelleen liiketoiminnasta maittain.

”On jännittävää ja haasteellista ottaa vetovastuu OBH Nordican kaltaisesta kasvavasta konsernista. OBH Nordican toiminnassa näkyy vahvasti yrittäjähenkisyys ja yrityksessä eletään tällä hetkellä mielenkiintoista laajentumisen vaihetta. Tulevaisuus on täynnä mahdollisuuksia”, kertoo Bragd.

Ennen OBH Nordica -konserniin siirtymistään Bragd toimi konsulttina perustamassaan Retail Factoryssa. Hänen vastuullaan oli liiketoimintamallien ja konseptien kehittäminen Pohjoismaissa toimiville vähittäisketjuille. Aiemmin Bragd on työskennellyt johtotehtävissä Electroluxilla, DUNIlla ja Pepsi Colalla. OBH Nordica -konsernin toimitusjohtajana Mikael Bragdin toimipaikka sijaitsee Ruotsissa ja Tanskassa, missä konsernin jaetut tausta- ja yhteisfunktiot sijaitsevat.

”Olemme erittäin iloisia saadessamme konsernimme johtoon Mikaelin kaltaisen kokeneen ja pätevän henkilön. Mikaelin vahva kokemus kansainvälisistä markkinoista tuo mahdollisuuden kehittää toimintaamme Pohjoismaiden lisäksi myös uusilla markkina-alueilla”, kertoo Suomen toimitusjohtaja Tom Kåhre.

Tom Kåhre, OBH Nordica Finland, 0400-313 777, tom.kahre@obhnordica.fi

OBH Nordica on innovatiivinen pohjoismainen pienkoneita maahantuova yritys, jolla on maaorganisaatiot Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Tuotekehittelyn ja -valikoiman lähtökohtana ovat pohjoismaiset markkinat, mikä näkyy tuotteiden muotoilussa sekä niiden toiminnoissa. Konsernin yhteinen liikevaihto on n.100 miljoonaa euroa ja se työllistää n. 150 henkilöä. OBH Nordica Finland Oy on toiminut nykyisessä muodossaan vuodesta 2003, jonka jälkeen yritys on nelinkertaistanut liikevaihtonsa ja saavuttanut markkinajohtajan aseman useimmissa edustamissaan tuoteryhmissä. Yrityksen tuotteet ovat myynnissä Suomen kaikissa merkittävissä myyntikanavissa. Suomen liikevaihto noussee kuluvalla tilikaudella n. 20 miljoonaan euroon, ja yrityksessä työskentelee tällä hetkellä 20 henkilöä.