Rovaniemen lääkintähelikopteritukikohtaan uusi miehistötila

FinnHEMS rakennuttaa Rovaniemen lääkintähelikopteritukikohtaan uuden miehistötilan. Uudet miehistötilat valmistuvat kesällä 2016. Tähän saakka käytössä on ollut tilapäinen parakkirakennus.

Rovaniemen FH 51 -lääkintähelikopterin miehistö saa uudet miehistötilat. Yksikerroksiseen 450 neliömetrin miehistötilaan tulee päivystys- ja oleskelutilojen lisäksi myös koulutus-, toimisto- ja varastotiloja. Nykyinen helikopterihalli säilyy käytössä jatkossakin, sitä ei ole tarpeen uusia.

Tilapäisessä parakeista rakennetussa miehistötilassa on toimittu 3 vuotta ja varsinkin ääneneristyksen kanssa on ollut ongelmia.

– Tukikohdassa on ympärivuorokautinen päivystys. Rovaniemen lentokentän lentoliikenteen aiheuttamasta melusta on ollut haittaa, kertoo tukikohdan vastaava ensihoitaja Tero Karvinen .

Rovaniemen lentoaseman alueella sijaitsevassa tukikohdassa on aloitettu maanrakennustyöt ja varsinaiset rakennustyöt käynnistyvät kuukauden kuluessa. Pääurakoitsijana on rovaniemeläinen MY-Rakennus Oy. LVIA-töistä vastaa Lapin LVI-Asennus Oy ja sähkö- ja turvaurakoinnista Ounasvirta Oy.

Lisätiedot:

Antti Saari, Ensihoidon ylilääkäri, Lapin sairaanhoitopiiri

040-1787083, antti.saari@lshp.fi

Jyri Örri, Toimitusjohtaja, FinnHEMS Oy

040-830 4577, jyri.orri@finnhems.fi

FinnHEMS on valtakunnallinen lääkärihelikopteripalveluiden hallinnointiyksikkö. Yhtiön omistavat yhtä suurin osuuksin yliopistolliset sairaanhoitopiirit: Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri, Pirkanmaan sairaanhoitopiiri, Pohjois-Savon sairaanhoitopiiri ja Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri.  FinnHEMS on perustettu vuonna 2010, ja se on voittoa tavoittelematon osakeyhtiö. www.finnhems.fi