Suomalainen Plantui ja Bosch julkistivat yhteistyönsä

Suomalainen, älypuutarhoja kehittävä Plantui Oy on tehnyt kumppanuussopimuksen saksalaisen BSH Hausgeräte GmbH:n kanssa. Ensimmäiset Bosch-brändin alla markkinoitavat suomalaiskehitteiset älypuutarhat lanseerattiin tänään IFA-messuilla Berliinissä.

Plantui Oy ja BSH Hausgeräte GmbH julkistivat tänään merkittävän tuotekehitys- ja jakelukumppanuutensa Berliinin IFA-messuilla. Muun muassa Bosch-, Siemens- ja Gaggenau-brändeistään tunnettu BSH on Euroopan johtava kodinkonevalmistaja.

– Aloitimme vuonna 2012 pienenä mutta määrätietoisena startup-yrityksenä, jonka koko elinkaaren olemme kehittäneet tuotettamme ja liiketoimintaamme. Plantuin globaalisti patentoitu, älykäs teknologia yhdistettynä laatuun ja designiin vetosi markkinajohtajaan, kertoo Plantuin toimitusjohtaja René Österman

Yhteistyö Boschin kanssa nostaa Plantuin arvostettujen kodinkonebrändien rinnalle ja yhä useampaan kotiin ympäri maailmaa.

– Yhteinen visiomme on, että tulevaisuudessa sisäpuutarhoista tulee yhä kiinteämpi osa keittiötä ja ruuanlaittoa.

Edessä merkittävän kasvun vuodet

Yhteistyö johtavan kodinkonevalmistajan kanssa laajentaa Plantuin jakeluverkostoa merkittävästi ja tuo Plantuille lisävoimaa myös tuotekehitykseen.

– Sisäpuutarha- ja food tech -kategoria kasvaa tällä hetkellä huimasti maailmanlaajuisesti. Plantui vastaa globaaleihin megatrendeihin: ekologisuuteen, kaupungistumiseen ja kiinnostukseen ruuan puhtautta ja laatua kohtaan, kertoo Österman.

BSH:n kanssa tehty yhteistyösopimus merkitsee valoisaa tulevaisuutta koko food tech -toimialalle.

– Yhdessä BSH:n kanssa haluamme kehittää entistäkin parempia tuotteita jokaiseen kotiin ja keittiöön. Jatkamme myös ammattikäyttäjille suunnatun vertikaalipuutarhakonseptin jatkotutkimusta ja -kehitystä, jatkaa Österman.

Plantui Oy:llä on yhteensä yli 200 osakasta 15 maassa. Yhteistyö globaalin liiketoimintakumppanin kanssa innosti Plantuin nykyisiä ja uusia sijoittajia edellisellä rahoituskierroksella, jossa koko rahoituspaketin summa ylitti 1,4 miljoona euroa.

René Österman, toimitusjohtaja, Plantui Oy
Puh. +358 500 506 636, rene.osterman@plantui.com

Plantui on suomalainen, vesiviljelymenetelmään keskittynyt älypuutarhoja kehittävä ja valmistava yhtiö. Tuotteidemme avulla jokainen voi kasvattaa tuoreita, maukkaita, puhtaita ja terveellisiä salaatteja ja yrttejä vaivatta, missä ja milloin tahansa – viherpeukaloa ei tarvita. Kaikki tuotteemme suunnitellaan ja osittain valmistetaan Suomessa. www.plantui.com