Oy Grundfos Pumput Ab:n Oulun huoltoliiketoiminta on myyty Norfit Oy:lle

Oy Grundfos Pumput Ab on myynyt Oulun palvelupisteen harjoittaman huoltoliiketoiminnan Norfit Oy:lle. Liiketoiminta siirtyy ostajalle 1.4.2015. Huoltoliiketoiminnan myymisellä halutaan varmistaa Oy Grundfos Pumput Ab:n asiakkaille joustavaa ja kustannustehokasta huoltopalvelua Pohjois-Suomen alueella.

Kauppaan sisältyy nykyisen Oulun toimipisteen huoltoverstaan kalusto työkaluineen ja huoltoautoineen. Myös Grundfos Pumppujen Oulun toimipisteen huoltoasentajat siirtyvät Norfitin Oy:n palvelukseen. Norfit Oy jatkaa toimintaansa nykyisessä Grundfosin Oulun toimipisteessä, Liitintie 13.

Norfit Oy on Oy Grundfos Pumput Ab:n entisen työntekijän Aaro Huttusen perustama yritys, jonka toimialana on kunnallistekninen pumppuhuolto, laivakoneistojen pumppuhuolto- ja korjauspalvelu sekä teollisuuden pumppuhuolto.

Oy Grundfos Pumput Ab:n talotekninen ja kunnallistekninen myynti jatkuu muuttumattomana Pohjois-Suomen alueella.

Lisätietoja liiketoiminnan myymisestä antaa:
Mikael Strandell, toimitusjohtaja, Oy Grundfos Pumput Ab, mstrandell@grundfos.com , 0207 889 506
Jari Järvenpää, huoltopäällikkö, Oy Grundfos Pumput Ab, jjarvenpaa@grundfos.com , 0207 889 819
Aaro Huttunen, toimitusjohtaja, Norfit Oy, aaro.huttunen@norfit.fi , 040 735 3077

TIETOA GRUNDFOSISTA

Grundfos on yksi maailman johtavista pumppuvalmistajista. Vuosittain Grundfos valmistaa yli 16 miljoonaa pumppua talo- ja kunnallistekniikkaan sekä teollisuuteen. Grundfos on perustettu vuonna 1945, ja tänään konsernin palveluksessa on yli 18 000 ammattilaista 55 maassa. Grundfosin liikevaihto vuonna 2014 oli 3,2 miljardia euroa. Pumppujen lisäksi Grundfos valmistaa vedenkäsittelylaitteita sekä moottoreita ja elektroniikkaa pumppujen ohjaamiseen ja valvontaan.

www.grundfos.com / www.grundfos.fi

TIETOA NORFITISTA

Norfit Oy on oululainen pk-yritys, joka on rekisteröity kaupparekisteriin 8.10.2014. Norfitin päätoimialaa ovat pumppu- ja pumppaamohuolto sekä käyttö- ja viemärivesien siirtojärjestelmien asennus ja huolto. Yrityksen tavoitteena on laajentaa palveluita raskaan teollisuuden, merikuljetuksen ja telakkateollisuuden eri osa-alueille ja olla myös vahvasti mukana kehittämässä merien suojelua ja öljyntorjuntaa edistäviä innovaatioita. Norfit Oy tarjoaa asiakkaille kustannustehokasta, monipuolista ja joustavaa palvelua laadusta ja turvallisuudesta tinkimättä.

www.norfit.fi

Avainsanat:

Yrityksestä

Grundfos on maailman johtavia pumppuvalmistajia, joka on tunnettu innovatiivisista ja luotettavista ratkaisuistaan jo perustamisvuodesta 1945.Nykyään valmistamme vuosittain yli 16 miljoonaa pumppua monenlaisiin käyttökohteisiin – alkaen lämmitys- ja ilmastointijärjestelmien kiertovesipumpuista aina teollisuuden pumppuihin sekä vesihuolto-, jätevesi- ja kaukolämpöratkaisuihin asti. Suomessa Grundfosin tuotteet ovat tulleet tutuksi jo 1950-luvulta lähtien. Virallisesti Grundfosin Suomen myyntiyhtiö Oy Grundfos Pumput Ab perustettiin kuitenkin vasta vuonna 1992. Tänä päivänä myyntiyhtiön lisäksi Grundfosilla on Suomessa myös pumppujen suunnittelua, pumppaamoiden valmistusta lisäksi Suomessa toimii osa Grundfosin maailmanlaajuista tuotetuki ketjua.