Lisää luovuutta arkeen!

Kuvataiteilija ja luovuuskouluttaja Krista Launonen opettaa hallitsemaan arjen ruuhkaa tekemällä. Kirjassaan Luovuus lähtee käsistä (Gummerus) Launonen neuvoo keinot ohittaa vasemman aivopuoliskon asettamat rajat ja päästä nopeammin luovaan tilaan. Kokeile vaikka kynsilakkakokousta, bussimeditaatiota, villasukkatoimistoa tai Top 10 -mokalistaa.

Tämän kirjan tekeminen lähti paitsi omista luovuuspohdinnoistani myös siitä, kun kuulin niin monen sanovan: ’Mitä voisin tehdä, jotta olisin luovempi?’ ja: ’Miten keksisin uusia ratkaisuja ja saisin uusia ideoita?’ Olen kuullut myös useaan otteeseen, että ’olen liian stressaantunut ollakseni luova’. Halusin antaa heille konkreettisia luovuuden edistämisvinkkejä. Kun tutkin luovuutta, huomasin, että sitä voi edistää hyvin helpoilla ja usein täysin ilmaisilla keinoilla”, Krista Launonen kertoo.

Luovuus lähtee käsistä -kirja sisältää tietoa ajattelusta ja luovuudesta, Launosen omia kokemuksia ja havaintoja, eri aloilla toimivien ja työskentelevien ihmisten kertomuksia sekä käytännön vinkkejä ja harjoituksia luovuuden lisäämiseksi. Kirjan kaunis kuvitus inspiroi tekemään ja etsimään omaa luovuutta käsistä niin töissä kuin vapaa-ajalla.

Krista Launonen puhuu ”arkiluovuudesta”, jota kaikki voivat kehittää ja josta kaikki voivat nauttia. ”En oikeastaan edes usko, että on olemassa erikseen ’huippuluovia’ ihmisiä. Kaikki ovat nähdäkseni yhtä luovia, joten minua kiinnostaa kaikkien luovuus, työelämässä näkyvä ja sieltä kadonnut luovuus sekä luovuuden lisääminen työpaikoilla ja vapaa-aikana”, Launonen toteaa.

Krista Launonen
Kuvataiteilija ja luovuuskouluttaja Krista Launonen on toiminut aiemmin Trendi-lehden päätoimittajana, toimituspäällikkönä sekä Gloria-lehtiperheen toimittajana. Viimeksi hän oli Voi hyvin -lehden päätoimittaja. Hänellä on oma koulutustila Helsingin Siilitiellä.

Luovuus lähtee käsistä
Ovh 38 €