Minna Marshin Mentaaliherätys!-kirja ravistelee tarttumaan unelmiin heti

”Hyvin harva meistä tietää, miten paljon meillä on elinpäiviä jäljellä. Ehkä niitä on vielä vuosikymmeniä, ehkä edessä on jo loppusuora. Silti me elämme usein kuin pelivaraa riittäisi loputtomiin ja muutosta voisi lykätä aina eteenpäin”, toteaa mentaalivalmentaja Minna Marsh. Mentaaliherätys!-kirja (Gummerus) kertoo, miten mieli toimii ja miten mieltä voi treenata niin, että muutosta tapahtuu ja tavoitteet toteutuvat. Kirjan opit ja käytännön harjoitukset sopivat elämänhallinnan aamukelloksi kenelle tahansa.

”Ajattelutapasi aiheuttaa sinulle enemmän stressiä kuin mikään ulkoinen tekijä. Ajatuksesi lisäävät hyvinvointiasi tai pahoinvointiasi. Siksi ei ole lainkaan yhdentekevää, miten ja mitä ajattelet.” Minna Marsh opettaa kirjassaan, kuinka omaa ajattelutapaa voi siivota roskaohjelmista ja kuinka keskittyä olennaiseen. Omaan elämään voi vapautua ennen kuin se on ohi.

Mentaaliherätys!-kirjassa ihmiset eri puolilta maailmaa kertovat, mitä he ovat oppineet. Kirjailija Juha Siro avaa kokemuksiaan näin: ”Vasta, kun elämä alkaa esittää kysymyksiä pistooli ohimolle painettuna, päästään lähemmäs oman minän todellisia toiveita ja haluja. Pakon edessä verukkeet vähenevät.” Mukana ovat myös muun muassa taitolentäjä Sami Saikkonen, tähtitieteilijä Esko Valtaoja, nyrkkeilijä Sonia Grönroos, Jarno Laasala Duudsoneista ja saattohoitoon erikoistunut Terhokodin ylilääkäri Juha Hänninen.

”Jokaisen ihmisen elämässä on käyttämätöntä potentiaalia. Sinua voi odottaa asioita, joista et ole osannut edes uneksia. Jos et syty, unelmoi ja haasta itseäsi konkreettisin askelein, elämästäsi tulee vain kotelovaiheen alkulämmittelyä. Jos olet halukas muutokseen, todella halukas, opettaja ilmestyy näköpiiriin vuorenvarmasti. Saat juuri ne oppiläksyt, joita tarvitset. Elämä on enemmän kuin tavoitteita tai puskemista yhteen suuntaan. Suosittelen lämpimästi, että alat seurata enemmän niitä merkkejä, joita elämä jättää teidesi varrelle.”

Minna Marsh
Minna Marsh on tehnyt mentaalivalmennusta kokopäiväisesti vuodesta 2007. Hän valmentaa urheilijoita ja tekee paljon yritysvalmennusta, jossa suosittuja aihepiirejä ovat intohimo, vapautuminen, oivaltava stressinhallinta ja muutosprosessien eri vaiheet.

Mentaaliherätys! – Opas henkiseen kuntoiluun

Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi