Nymfit tulevat!

Nymfit on uusi kotimainen viihdekonsepti ja menestystarina. Fantasiasarjan ensimmäinen osa Nymfit – Montpellierin legenda julkaistaan kirjana elo-syyskuun vaihteessa ja tv-ensi-ilta on myöhemmin syksyllä. Kirjan käännösoikeudet on myyty poikkeuksellisen laajasti maailmalle suuriin kustannustaloihin jo ennen teoksen ilmestymistä Suomessa. TV-sarja on puolestaan kansainvälisesti menestynein suomalainen TV-tuotanto koskaan. Sen oikeudet on myyty jo yli 50 maahan.

Nymfit on vetävä sekoitus yliluonnollista romantiikkaa, seksuaalisuutta ja ikiaikaisia myyttejä, ja sen teemoja ovat rakkauden lisäksi naisten voima, itsenäisyys ja keskinäinen ystävyys. Kolme nymfiä, Didi, Kati ja Nadia, elää keskuudessamme ikuisesti nuorina, vaarallisen viettelevinä ja tappavan kauniina. Nymfit ovat hengenvaarallisia miehille, mutta eivät itse selviä hengissä ilman heitä.

Kati ja Nadia uskovat nuoren Didin olevan odotettu tarujen nymfi, joka johdattaa nymfien suvun vapauteen heidän arkivihollistensa, satyyrien, vallan alta. Niinpä Didi joutuu unohtamaan menneisyytensä ja jättämään ystävänsä sekä perheensä. Itsepäinen Didi ei kuitenkaan asetu ennalta määrättyyn rooliinsa suosiolla.

Nymfit on poikkeuksellinen kotimainen viihdekonsepti, josta on jo tullut kansainvälinen menestys. Kirjan käännösoikeudet on tähän mennessä myyty Yhdysvaltoihin ja Iso-Britanniaan (englannin maailman oikeudet), Saksaan, Ranskaan, Hollantiin, Espanjaan (espanjan maailman oikeudet), Italiaan, Venäjälle ja Brasiliaan. Oikeuksista on kilpailtu ja ne ovat menneet merkittäville kansainvälisille kustantajille. Myös TV-sarjasta on tulossa maailmanlaajuinen ilmiö. Kirja tarjoaa mahdollisuuden tutustua kauniiden nymfien myyttiseen maailmaan jo ennen sarjan alkua.

Sari Luhtanen ja Miikko Oikkonen: Nymfit – Montpellierin legenda
Ilmestyy 29.8.

Sari Luhtanen on julkaissut romaanit Tuulin viemää (2011) ja Kaikkea kaunista (2012) sekä Maisa ja Kaarina -sarjakuvia yhdessä Tiina Pajun kanssa. Hänet tunnetaan myös mm. Simpsonit-tv-sarjan kääntäjänä.

Miikko Oikkonen on helsinkiläinen käsikirjoittaja ja ohjaaja.

Fisher King Production -yhtiön tuottama TV-sarja Nymfit alkaa Suomessa MTV3-kanavalla syksyllä 2013. Katso tv-sarjan traileri: http://www.fisherking.fi/nymphs/

Lisätietoja Gummeruksesta
Karoliina Timonen, tiedottaja, p. 040 591 6532, karoliina.timonen@gummerus.fi
Katja Leino, markkinointi- ja viestintäjohtaja, p. 0400 132 642, katja.leino@gummerus.fi