Suomen Metsästäjäliitto ja Gummerus avaavat uutismedian puhelimeen

Ensimmäistä kertaa Suomessa kaikki viralliset metsästysuutiset saa nyt suoraan puhelimeen, kun Suomen Metsästäjäliiton ja Gummeruksen yhteistyössä tuottama Jahtiopas-metsästyssovellus alkaa julkaista uutisia. ”Metsästäjän uutiset” kokoaa yhteen ensimmäistä kertaa Suomessa tärkeiden, virallisten tahojen uutistiedotteet reaaliaikaisesti. Uutisia tuottavat Suomen Metsästäjäliiton lisäksi Suomen riistakeskus, Metsähallitus sekä Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos.

Metsästäjän uutisissa julkaistavat tiedotteet kertovat laajasti metsästykseen liittyvistä ajankohtaisista asioista. Kukin tiedotteet tuottava taho viestii oman vastuunsa ja näkökulmansa mukaisesti: Suomen riistakeskuksen tiedotteet koskevat esimerkiksi vahvistettuja metsästysaikoja, eri lajien kaatokiintiöitä sekä lupa-asioista kun taas Metsähallitus tiedottaa muiden muassa erälupiin ja metsäalueisiin liittyvistä asioista. RKTL:n tiedonantojen painopiste on riistakantojen tutkimukseen liittyvissä asioiossa, ja Suomen Metsästäjäliitto kertoo jäsenilleen monipuolisesti koko metsästyksen kentästä sekä esimerkiksi metsästystä koskevista lakialoitteista ja koulutuksesta.

Jahtiopas-mobiilisovelluksesta on juuri julkaistu Windows Phone -versio, jonka erikoisuutena Metsästäjän uutisissa on nk. Live Tile -ominaisuus. Sen avulla metsästäjä saa tuoreimmat Metsästäjän uutisten otsikot suoraan puhelimensa työpöydälle, ja pääsee lukemaan uutisen nopeasti avaamalla Jahtiopas-sovelluksen.

Metsästäjän uutiset näkyvät kokonaisuudessaan myös sovelluksen verkkosivulla www.jahtiopas.fi

Lisäksi Windows Phone –versiossa riistapäiväkirjamerkintään on nyt mahdollista liittää lähes rajaton määrä kuvia.

Jahtiopas Metsästäjän uutisilla
4,49 € (koko versio) sekä ilmainen kokeiluversio ladattavissa
Windows Phone Marketista:

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Aiju Ahlakorpi, p. 050 410 4190, aiju.ahlakorpi(at)kielikone.fi

Yrityksestä

Gummerus on toiminut jo 135 vuotta suomalaisena perheyhtiönä, jonka omistajat ja henkilökunta kunnioittavat Kaarle Jaakon alkuperäistä liikeideaa ’huviksi ja hyödyksi’. Julkaisemme kotimaista ja suomennettua kaunokirjallisuutta sekä tieto- ja harrastekirjoja. Kustannusohjelmaamme kuuluvat myös sanakirjat ja kielten kirjat. Osana Gummerusta toimii tietokirjoja julkaiseva Ajatus Kirjat.