• Gummerus/

Teini-ikäisen Rachel Rileyn elämään mahtuu rocktähtiä, draamaa ja rintojensuurennusoperaatioita

Rachel Riley on onnesta soikeana. Hän on jo kaksi vuotta yrittänyt päästä kahdennentoista luokan seksijumalan, huippukitaristin ja osa-aikaisen lihanjauhajan Justin Stathamin tyttöystäväksi ja nyt se on virallisesti totta. Hän on sataprosenttisen varma, että Justin on Se Oikea, mutta onko hän valmis ottamaan seuraavan askeleen? Hervottoman hauska päiväkirja Rakkaus odottaa, Rachel Riley (Gummerus) seuraa jälleen teinitytön traagisen tavallisen elämän kimurantteja kuvioita. Suositussa Rachel Riley -sarjassa ovat aiemmin ilmestyneet kirjat Hanki elämä, Rachel Riley sekä Haku päällä, Rachel Riley.

Vaikka Rachel on korviaan myöten rakastunut, ei elämä silti ole helppoa perheessä, jossa äiti jumppaa Hotpants Workout -videon tahtiin ja isän Jeesus-vauva syöttää koiralle Dublo-palikoita. Rachelin parhaan kaverin Scarletin veli Jack pyörii edelleen ajatuksissa, vaikka uuden vuoden lupauksessaan Rachel kielsi itseään ajattelemasta Jackia missään olosuhteissa. Heillä on aivan liikaa yhteistä: molemmilla on radikaaleja poliittisia vakaumuksia ja molemmat rakastavat traagista kirjallisuutta ja Waitrosessa myytävää hummusta. Sitä vastoin Justinin ja Rachelin suhde rikkoo rajoja kuten prinssi Harryn ja Chelsy Davyn suhde.

Rachel päättää, että alkanut vuosi tulee olemaan silkkaa RAKKAUTTA. Hän aikoo tehdä ”sen”, maata järisyttävällä, merkityksellisellä tavalla. Lisäksi Rachel hankkii lauantaityön, jotta voi ostaa rockjumalan tyttöystävälle sopivia vintageasuja. Yksi vuoden suurista operaatioista on rintojen treenaaminen, sillä Rachelin kuppikoko on yhä 70A.

Rachel Rileyn elämään rocktähden tyttöystävänä mahtuu niin hillittömiä huippuja kuin mahdottomia matalasuhdanteitakin. Onko Justin kuitenkaan Se Oikea, vai onko se sittenkin Jack?

Joanna Nadin
Joanna Nadin (s.1970) on brittiläinen nuortenkirjailija. Ennen heittäytymistään kirjailijaksi hän on toiminut jonglöörinä ja radiotoimittajana sekä kirjoittanut puheita poliitikoille. Inspiraation teinimaailmaan Joanna on saanut omasta nuoruudestaan Saffron Waldenissa, joka on myös Rachelin kotikaupunki.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt
Katja Leino, viestintäpäällikkö, p. 0400 132 642 tai 010 6836 204, katja.leino@gummerus.fi

Arvostelukappale- ja kuvapyynnöt