Gunnebo toimittaa logistiikkaturvallisuutta TAPA-ohjelman vaatimusten mukaan

Gunnebo Nordic Oy on solminut sopimuksen Vähälä Logistics Oy:n Jyväskylän uuden logistiikkaterminaalin turvallisuusratkaisuista. Nykyaikainen logistiikkakeskus käsittelee rahtia kappaletavarana, täys- ja osalasteina sekä toimittaa muita elintarviketeollisuuden ammattimaisia logistiikkapalveluita. Keskuksen vuosittainen ajoneuvovirta on 20 000 ajoneuvoa. Gunnebo toimittaa yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa kattavan suojan  ajoneuvovalvonnan ja -tunnistuksen, kulunvalvontajärjestelmän , aluevalvonnan ja huollon osalta.

12 500 neliöinen terminaali ja sen 80 lastaussiltaa ovat optimoitu tehokkaaseen materiaalivirtaukseen. Erilaiset lämpötila-alueet mahdollistavat tehokkaan alempia lämpötiloja edellyttävien tuotteiden käsittelyn. Keskuksen suuruus ja moniosaisuus sekä varkauksille alttiiden tuotteiden käsittely edellyttää korkeaa turvatasoa. Toteutettava turvallisuustaso on TAPA:n* logistiikkaturvallisuudelle asetetun vaatimuksen mukainen.

Gunnebon  kokemus turvallisuudesta yhdistettynä tehokkaaseen materiaalivirtaukseen tekevät meistä luonnollisen yhteistyökumppanin logistiikkasektorilla. TAPA:n vaatimusten ja Vähälä Logistics Oy:n erinomaisen yhteistyön ansiosta tavoitamme ne korkeat turvallisuus- ja tehokkuustasot, joita vaaditaan nykypäivän logistiikkayritykseltä, sanoo toimitusjohtaja Marko Heiskanen, Gunnebo Nordic Oy:stä.

Kirjallinen sopimus sisältää aluesuojan, QFG (Quick Folding Gate) -pikataittoportit ja Gunnebon ajoneuvojen valvonta- ja tunnistusjärjestelmän GLPR (Gunnebo License Plate Recognition).  Sopimukseen kuuluu myös CCTV-valvonta, johon sisältyy 200 kameraa sekä huolto- ja kunnossapitotyöt.

Gunnebon ajoneuvojen valvonta- ja tunnistusratkaisun ansiosta voimme keskittää ohjauksen ja valvonnan valvontatilaamme. Yhdistettyjen ratkaisujen ansiosta tavoitamme vaatimusten asettaman tehokkuuden ja turvallisuuden, sanoo toimitusjohtaja Ville Vähälä, Vähälä Logistics Oy:stä. Kuulumme logistiikkaketju Kiitolinjaan ja yrityksemme on voimakkaassa kasvuvaiheessa. Tämän tehostamisen ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme entistä parempaa palvelua toteaa Ville Vähälä.

Lisätietoja

Marko Heiskanen, tj. Gunnebo Nordic Oy, marko.heiskanen@gunnebo.com, matkapuhelin: +358 408220758

Christer Boström, Gunnebo Nordic Oy, christer.bostrom@gunnebo.com, matkapuhelin: +358 505002993

Gunnebo – turvallisuuskonsernin liikevaihto on noin 650 miljoonaa euroa ja sen henkilöstön määrä on 6000. Toimitamme integroituja turvallisuusratkaisuja pankeille, vähittäiskaupalle ja muihin korkeaa turvallisuustasoa vaativiin kohteisiin. Osaamisemme tekee sinun maailmastasi turvallisemman.

* Transported Asset Protection Association (TAPA) on kansainvälinen logistiikan ja kuljettamisen yhteinen järjestö, jonka yhteinen tavoite on pienentää kansainvälisen toimitusketjun hävikkejä.