HAGLÖFS TIGHT

TIGHT-reppu oli ensimmäinen askel Haglöfsin nousussa moderniksi ulkoilutuotemerkiksi. TIGHT-reppuja on myyty yli miljoona kappaletta, ja se on yksi Haglöfsin suurimmista menestystarinoista. Tarinaan ollaan nyt kirjoittamassa uutta lukua.

TIGHTin historia

TIGHT-reppu esiteltiin vuonna 1993 pitkän kehitysvaiheen jälkeen. Repun suunnittelu ja istuvuus erosivat merkittävästi muista sen aikaisista repuista ja rinkoista, jotka yleensä joko lepäsivät rungon päällä tai roikkuivat vapaana ja läiskivät kantajaansa selkään. Haglöfs valmisteli mainostoimiston kanssa yksityiskohtaisen suunnitelman, johon sisältyivät niin tuotenimi kuin markkinointi- ja myyntistrategiatkin.

TIGHT kehitettiin houkuttelemaan uutta, nuorta ja modernia käyttäjää, ja tuotteen julkaisu oli monella tavalla innovatiivinen. Siinä hyödynnettiin vuorikiipeilijöitä, maastopyöräilijöitä, lumilautailijoita sekä iskulausetta "Sinun tulisi liikkua – ei reppusi".

Perinteisten litramittojen sijaan Haglöfs valitsi reppujen kokoluokiksi pienen, keskikokoisen ja suuren. Näin repun kohderyhmän oli helpompi valita oikea koko. Haglöfsin omasta logosta tehtiin hillitympi, jotta tuotenimelle jäisi enemmän tilaa. TIGHTista tuli suurmenestys, ja sillä oli olennainen rooli modernin Haglöfsin luomisessa.

TIGHTin kehitystä on jatkettu läpi vuosien. Eri koot ja muunnelmat ovat tulleet ja menneet. Klassinen TIGHT-reppu on kuitenkin pysynyt 20 vuotta sitten tapahtuneesta esittelystään asti enemmän tai vähemmän muuttumattomana. Pisaramainen muoto ja matala painopiste takaavat, että reppu pysyy paikoillaan ja seuraa kehon liikkeitä joka tilanteessa; muotoillut olkahihnat; kiinnike jäähakulle ja rintahihna, jotka voi molemmat irrottaa. Yli miljoona kappaletta myyty reppu on sekä yksi Haglöfsin suosituimmista että myös parhaiten käytännössä testatuista tuotteista.

Klassinen reppu uudessa pakkauksessa

Keväälle/kesälle 2015 Haglöfs esittelee kolme uutta versiota TIGHT-repusta. Uusine väreineen ja materiaaleineen ne täydentävät vanhoja malleja jännittävällä tavalla.

TIGHT LEGEND leikkii väreillä, jotka hakevat innoituksensa alkuperäisen TIGHT-repun ilmestymisajoilta. Vahvat, iloisesti yhdistellyt värit muistuttavat nuoruuden päivistä ja vetoavat niihin, jotka muistavat vanhan viisauden: Ensivaikutelman tekemiseen saa vain yhden tilaisuuden. TIGHT ICONin värivaihtoehdot ovat hieman hillitymmät, mutta sen "pop"-väri erottuu taatusti.

"TIGHT LEGEND ja TIGHT ICON flirttailevat 1980- ja 1990-lukujen kanssa. Olemme palanneet ajassa taaksepäin tutkiskelemaan Haglöfsin tuotteita, mainoksia ja markkinointia sekä sitä, kuinka värejä yleensä käytettiin niihin aikoihin. Kaikilla repuilla on tismalleen samat ominaisuudet kuin TIGHT-repuilla on ollut kaikki nämä vuodet – kestävät materiaalit ja istuva malli, jonka ansiosta reppu asettuu hyvin selkää vasten – mutta lisäsimme myös riemukkaita värejä hauskoina yhdistelminä", kertoo Viktor Wramdemark, Business Area Manager Hardware.

TIGHT RUGGED on Haglöfsin uuden Outdoor Lifestyle -tuotekonseptin ensimmäinen TIGHT-reppu. Tämän tuotemalliston on tarkoitus toimia luonnon ja urbaanin ympäristön raja-alueella. Se sisältää käytännöllisiä tuotteita, joiden avulla voi selvitä kaikista arjen tilanteista. TIGHT RUGGED on tehty kestävästä, vahatusta puuvillakankaasta, ja se yhdistää täysin luonnollisen pinnan TIGHT-repuille ominaisiin teknisiin toimintoihin. TIGHT RUGGEDissa on myös suojatasku kannettavalle tietokoneelle – kovin moni reppu ei tarjoa tätä ominaisuutta yhdessä jäähakulle tarkoitetun kiinnikkeen kanssa!

Teksti ja kuvat löytyvät sivulta www.haglofs.com/press

Lisätietoja:

Jussi Tuominen
Marketing Coordinator
+ 358 440 1914 00
jussi.tuominen@haglofs.fi

Haglöfs develops clothing, footwear and hardware for people who invest in an active outdoor lifestyle. From small-scale backpack manufacturing in 1914, Haglöfs has developed into one of the world’s leading suppliers of technical and sustainable outdoor products by means of modern product development and strategic distribution. The Haglöfs brand is primarily marketed to 25 European and Asian markets and the company employs some 200 people. Sales for 2014 amounted to SEK 766 million. Haglöfs is owned by ASICS Corporation since 2010. www.haglofs.com

Communication Manager: Sara Skogsberg Cuadras, sara.skogsberg-cuadras@haglofs.se
CEO: Peter Fabrin, peter.fabrin@haglofs.se

Avainsanat: