Haglöfsin alkuperä löytyy retkeilystä

Luonto on aito ja rehellinen. Se tarjoaa puhtautta ja rauhaa mutta voi olla myös oikukas ja armoton. Retkeily merkitsee luonnosta nauttimista sen kaikissa muodoissa ja asuissa, mutta myös sen haasteisiin vastaamista. Retkeily luonnonläheinen kokemus. Siinä on Haglöfsin alkuperä, sydän ja sielu.

Retkeily on Haglöfsille yhtiön alkuperän lisäksi myös sen suurin tuotesegmentti. Sen valikoimaan kuuluu vaatteita, kenkiä ja välineitä, joita voi käyttää yhtä lailla lyhyillä päiväretkillä kauniina syyspäivänä kuin suuressa seikkailussa vaikeassa maastossa ja sääolosuhteissa. Vaellus on kokovuotinen aktiviteetti: kesäretkeilystä lumettomassa maisemassa aina murtomaahiihtoon, hiihtoretkiin ja lumikenkäilyyn talven ihmemaassa. Haglöfs hakee inspiraationsa skandinaavisesta ympäristöstä, mutta tuotteet on kehitetty toimimaan yhtä hyvin maailman missä tahansa kolkassa.

Haglöfsin monipuolisimmat tuotteet
Haglöfsin Trekking-tuotelinja sisältää runsaasti tuotteita, jotka on suunniteltu nimenomaan erityyppisiin ulkoiluaktiviteetteihin. Monet tuotteet ovat samaan aikaan sekä monipuolisia että rajattomia: tämä onkin tyypillistä Haglöfsille. RIDGE-TAKKI on tästä hyvä esimerkki. RIDGE-TAKKI on bluesign®-hyväksytty kuoritakki, joka on valmistettu 2-kerroksisesta Gore-Tex®-materiaalista. Takin malli on klassinen ja ajaton. Se juhlistaa Haglöfsin perinteitä, mutta siinä on myös teknisiä ratkaisuja, kuten vahvistetut olkapäät, reppu selässä helposti käytettävät taskut ja erillinen tuuletus hihojen alla.

Uudet vaatteet
Haglöfsin kevyempien ja untuvaeristeisten takkien ja liivien tuoteperhe BIVVY on saanut kolme uutta jäsentä syksylle/talvelle 2014: BIVVY DOWN HOOD, BIVVYACK PARKA ja BIVVY Q PARKA. Takit ovat kevyitä, ne on kätevä pakata ja niissä on käytetty laadukasta untuvaa, jota on täydennetty synteettisillä kuiduilla avoimilla alueilla, jotta käyttäjä voi esimerkiksi kantaa reppua lämpöeristystä menettämättä.

Uusi TRE-TAKKI on täydellinen valinta sellaisia päiviä varten, jolloin sää vaihtelee jatkuvasti. Kuoritakin ulkokerros on tehty Haglöfs Proof™ -materiaalista, joka on joustava ja tuulen- ja vedenkestävä. Sisätakki puolestaan on QuadFusion™-materiaalilla eristetty ohut vuoraustakki. Takkia voidaan käyttää erikseen tai yhdessä yhtenä takkina, joka tarjoaa sekä eristystä että suojausta.

Uudet materiaalit ja lisää vaihtoehtoja
Haglöfs esittelee uuden materiaalin välinekategoriassaan syksylle/talvelle 2014: harjatun polyesterin, joka kestää erinomaisesti ja tuntuu pehmeältä. Haglöfs esitteli MIRO-repun kevään 2014 mallistossaan. Syksyn/talven 2014 mallisto sisältää tämän repun muunnelman, MIRO RUGGED-repun, joka on valmistettu tästä uudesta materiaalista. Reppu on klassinen Haglöfs-tuote. Se on puhdaslinjainen ja kätevä reppu, jossa on pehmustettu takapaneeli ja profiloidut olkahihnat. Erinomainen kantomukavuus päiväretkillä metsässä ja vuorilla tai kaupungilla. MIRO-repuissa on irrotettavat rinta- ja lantiohihnat, ja se sopii myös täydellisesti lyhyisille retkille.

Haglöfs esittelee OBSERVE HI GT -jalkineet, jotka lisätään OBSERVE-tuoteperheeseen syksyn/talven 2014 mallistoon. OBSERVE HI GT on pehmeä, erittäin kevyt kenkä, jonka lisäsuoja ja -tuki tekevät siitä täydellisen kevyempään vaellukseen ja retkeilyyn. Toimii myös kevyenä talvijalkineena.

Palkitut OBSERVE- sarjan kengät on kehitetty yhteistyössä ASICSin kanssa, ja ne sisältävät monia sen johtavia tekniikoita ja materiaaleja, esimerkiksi AHAR+-kumisen ulkopohjan, SpEVA-välipohjan ja koron GEL®-iskunvaimennuksen. Ja samoin kuin muut tämän tuoteperheen kengät, OBSERVE HI GT on rakennettu ASICS I.G.S. (Impact Guidance System) -filosofian pohjalle, jossa useat eri tekniset toiminnot toimivat yhdessä luoden mahdollisimman luonnollisen jalan liikkeen.

Vaellusta keskittymällä luontoon
Haglöfs on juuri Trekking-tuotesegmentillä edennyt pisimmälle kestävän kehityksen työssään. Kaikki syksyn/talven 2014 uudet Trekking-takit on valmistettu bluesign®-hyväksytystä materiaalista. Näitä ovat mm. 2-kerroksinen Gore-Tex®, Proof™ ja Pertex® Classic Eco. Eristetyt takit on täytetty joko alkuperämerkityllä tai jäljitettävissä olevalla untuvalla tai synteettisellä QuadFusion™-eristyksellä. Molemmat ovat bluesign®-hyväksyttyjä.

Teksti ja kuvat löytyvät sivulta www.haglofs.com/press

Lisätietoja:

Jussi Tuominen