Halton Groupilla ennätyksellinen vuosi 2014. Kasvu jatkuu 2015

Vuonna 2014 Halton-konsernin myynti kasvoi 9 % ja tulos ennen veroja 38 %. Konsernin liikevaihto 2014 oli 189,6 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 19,3 miljoonaa euroa.

Halton Group 2014 2013 Muutos
Liikevaihto 189,6 MEUR 173,7 MEUR 9 %
Tulos ennen veroja (EBT) 19,3 MEUR 13,9 MEUR 38 %
Taseen loppusumma  128,4 MEUR 118,8 MEUR 8 %
Henkilöstö keskimäärin     1326     1238 7 %

”Vuonna 2015 liikevaihdon arvioidaan edelleen kasvavan ja kannattavuuden pysyvän ennallaan. Kasvun ennakoidaan keskittyvän Pohjois- Amerikkaan ja Aasiaan. Haltonin strategisista liiketoiminta-alueista kasvuodotuksemme kohdistuvat etenkin ammattikeittiöiden sisäilmastoratkaisuihin erikoistuneeseen Foodservice-liiketoimintaan”, sanoo Halton Groupin toimitusjohtaja Heikki Rinne.

Lisätiedot:

Heikki Rinne, toimitusjohtaja, Oy Halton Group Ltd
Sähköposti etunimi.sukunimi@halton.com
Puhelin +1-270-393-7214 (USA), +358 (0)40 570 0951

Mika Halttunen, hallituksen puheenjohtaja, Oy Halton Group Ltd
Sähköposti etunimi.sukunimi@halton.com
Puhelin +358 (0)400 711 299

Halton Group on erikoistunut sisäilmasto- ja sisäympäristötuotteisiin, -palveluihin ja ratkaisuihin. Osaamis- ja tuotealueitamme ovat ilmanjako, ilmavirtojen hallinta, paloturvallisuus, keittiöilmanvaihto, ilmanpuhdistus ja sisäympäristöjen hallinta. Halton toimittaa ratkaisuja kaupallisista ja julkisista kiinteistöistä terveydenhuoltoon ja laboratorioihin sekä ammattikeittiöihin ja ravintoloihin. Halton on myös yksi tunnetuimmista sisäilmastoratkaisujen toimittajista laivoihin ja öljynporauslautoille.

Halton on perustettu 1969 ja yhtiö toimii nykyisin 30 maassa. Yhtiöllä on tuotantoyksiköitä Suomessa, Ranskassa, Unkarissa, Saksassa, Iso-Britanniassa, Kanadassa, Kiinassa, Malesiassa ja Yhdysvalloissa. Tutkimus- ja tuotekehitystyön tilat ovat Yhdysvalloissa, Kanadassa, Iso-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Malesiassa, Kiinassa ja Suomessa. www.halton.com

Yrityksestä

Halton Goup on Suomessa vuonna 1969 perustettu, maailman johtava sisäilmastoratkaisujen toimittaja vaativiin erikoisympäristöihin. Yhtiö kehittää ja toimittaa ratkaisuja kaupallisista ja julkisista kiinteistöistä terveydenhuoltoon ja laboratorioihin, ammattikeittiöihin ja ravintoloihin sekä laivoihin ja energiantuotantoympäristöihin. Haltonin tavoitteena on luoda käyttäjilleen turvallisia, mukavia ja työskentelyä tehostavia sisäympäristöjä, jotka ovat elinkaareltaan kestävän kehityksen periaatteiden mukaisia ja energiatehokkaita. Haltonilla on tuotantoyksiköitä kymmenessä ja tutkimus- ja tuotekehitystyön tiloja kahdeksassa maassa. Lisenssivalmistusta yhtiöllä on neljässä maassa. Halton-konsernin palveluksessa työskentelee noin 1500 ihmistä yli 30 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli noin 200 miljoonaa euroa. Lisätietoa: www.halton.com.