Halton osti ammattikeittiöiden sisäilmaan erikoistuneen Diffus'Airin

Halton Group on sopinut ostavansa ranskalaisen, avaimet käteen -sisäilmaratkaisuja toimittavan Diffus'Air -yhtiön. Vuonna 1996 perustetulla yksityisomisteisella yhtiöllä on pitkä kokemus erityisesti ketjuravintoloiden asiakkuuksista Ranskan markkinoilla. Sopimus yrityskaupasta allekirjoitettiin 6.6.

Ketjuasiakkuudet ovat osoittautuneet lupaaviksi kasvukohteiksi Haltonin keittiöilmanvaihtoratkaisujen liiketoiminnassa Amerikassa ja Aasiassa. Nyt solmittu yrityskauppa tarjoaa Haltonille uudenlaisia mahdollisuuksia ketjuasiakkuuksien kehittämiseen Ranskan markkinoilla.

"Diffus'Air on menestyvä ja tehokas kokonaisvaltaisten sisäilmaratkaisujen toimittaja valitsemassaan asiakaskunnassa. Lisäksi yhtiöiden filosofioissa on yhteneväisyyksiä, sillä molemmat painottavat toiminnassaan ratkaisujen energiatehokkuutta, hyvää suunnitteluosaamista sekä asiakkaalle tuotettavaa laatua. Yhtiöiden liiketoimintamallit ja toiminta-alueet puolestaan täydentävät toisiaan luoden mielenkiintoisia synergiamahdollisuuksia", Halton-konsernin toimitusjohtaja Kai Konola luonnehtii kaupan perusteita.

Diffus'Airin toiminta keskittyy tällä hetkellä Pariisin ja Pohjois-Ranskan alueelle. Yhtiön vuotuinen liikevaihto on noin 4 M€ ja yhtiö työllistää 20 omaa ja alihankkijat mukaan lukien yhteensä noin 40 henkeä. Yhtiön toimipiste sijaitsee Gondecourtissa lähellä Haltonin toista Ranskan tehdasta, mikä helpottaa läheistä yhteistyötä näiden yksiköiden välillä.

Diffus'Air jatkaa yrityskaupan jälkeen toimintaansa omana yksikkönään ja nykyisellä nimellään.

Lisätiedot:

Kai Konola, toimitusjohtaja, Halton Group
Puhelin +358 40 5024 900
Sähköposti: etunimi.sukunimi@halton.com

Mika Halttunen, hallituksen puheenjohtaja, Halton Group
Puhelin +358 400 711 299
Sähköposti: etunimi.sukunimi@halton.com

Halton on Suomessa vuonna 1969 perustettu kansainvälinen perheyritys, joka on erikoistunut vaativien tilojen sisäilma- ja sisäympäristötuotteisiin, -palveluihin ja ratkaisuihin kaupallisista ja julkisista kiinteistöistä terveydenhuoltoon ja laboratorioihin sekä ammattikeittiöihin ja ravintoloihin. Halton on myös yksi tunnetuimmista sisäilmaratkaisujen toimittajista laivoihin ja öljynporauslautoille. Yhtiöllä on tuotantoyksiköitä kymmenessä ja tutkimus- ja tuotekehitystyön tiloja kahdeksassa maassa. Lisenssivalmistusta Haltonilla on neljässä maassa. Halton-konsernin palveluksessa työskentelee kaikkiaan noin 1450 ihmistä yli 30 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli yli 200 miljoonaa euroa. Lisätietoa: www.halton.comHalton on Suomessa vuonna 1969 perustettu kansainvälinen perheyritys, joka on erikoistunut vaativien tilojen sisäilma- ja sisäympäristötuotteisiin, -palveluihin ja ratkaisuihin kaupallisista ja julkisista kiinteistöistä terveydenhuoltoon ja laboratorioihin sekä ammattikeittiöihin ja ravintoloihin. Halton on myös yksi tunnetuimmista sisäilmaratkaisujen toimittajista laivoihin ja öljynporauslautoille. Yhtiöllä on tuotantoyksiköitä kymmenessä ja tutkimus- ja tuotekehitystyön tiloja kahdeksassa maassa. Lisenssivalmistusta Haltonilla on neljässä maassa. Halton-konsernin palveluksessa työskentelee kaikkiaan noin 1450 ihmistä yli 30 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli yli 200 miljoonaa euroa. Lisätietoa: www.halton.com