TEKNOLOGIASTA TUOTTEIKSI –SÄÄTIÖN TUNNUSTUSPALKINTO JAETAAN PERINTEISESTI KIINTEISTÖALAN VUOSISEMINAARISSA AULANGOLLA

Suomalaisten tuoteideoiden ja teknologioiden tuotteistamista ja  kansainvälistymistä tukevan Teknologiasta Tuotteiksi –säätiön tunnustuspalkinto jaetaan kiinteistöalan päätapahtumassa Aulangon vuosiseminaarissa 3.11.2011.

Teknologiasta Tuotteiksi – säätiö jakaa tunnustuspalkintoja ja apurahoja yrityksille ja yksityishenkilöille, joiden tekemät innovaatiot edistävät ympäristön laatua. Säätiön erityisalueena on hyvä sisäympäristö.

Vuoden 2011 tunnustuspalkinto jaetaan Kiinteistöjen sijoitus-, rahoitus-, kehitys- ja palveluliiketoiminnan Vuosiseminaarissa Aulangolla 3.11.2011 klo 11.45. Vuonna 2010 tunnustuspalkinnon voitti NEAPO Oy modulaarisilla rakennusratkaisuilla. Säätiö jakoi myös kunniamaininnan professori Kari Reijulalle pitkäaikaisesta ja rakentavasta yhteistyöstä paremman sisäympäristön.

Päätökset palkittavista tahoista tekee säätiön hallitus. Säätiön hallituksessa on edustus seuraavista organisaatioista: Finpro, Finnvera, Työ- ja elinkeinoministeriö, Keksintösäätiö, SITRA, Tekes, Ympäristöministeriö, Iitin kunta ja Halton Oy.

Mika Halttunen
Teknologiasta Tuotteiksi-säätiön hallituksen puheenjohtaja
Puh. 0400-711299
S-posti: mika.halttunen@halton.com

Teknologiasta Tuotteiksi - säätiö perustettiin vuonna 1994 teollisuusneuvos Seppo Halttusen perustaman yrityksen Halton Oy:n täyttäessä 25 vuotta. Sisäilmatuotteita ja -järjestelmiä valmistava Halton Oy on yrittäjävetoisesti kasvanut iittiläisestä pienyrityksestä kansainväliseksi konserniksi ja alansa yhdeksi suurimmista toimijoista.

Säätiön pääoma on pääosin kerätty yksityisistä lähteistä. Säätiötä ovat tukeneet Kera Oyj (nyk. Finnvera Oyj.), liike- ja vakuutuslaitokset sekä kaupungit ja kunnat. Nykyisin säätiön hallituksessa on edustus seuraavista organisaatioista:

Finpro
Finnvera
Työ- ja elinkeinoministeriö
Keksintösäätiö
SITRA
Tekes
Ympäristöministeriö
Iitin kunta
Halton Oy

Yrityksestä

Halton Goup on Suomessa vuonna 1969 perustettu, maailman johtava sisäilmastoratkaisujen toimittaja vaativiin erikoisympäristöihin. Yhtiö kehittää ja toimittaa ratkaisuja kaupallisista ja julkisista kiinteistöistä terveydenhuoltoon ja laboratorioihin, ammattikeittiöihin ja ravintoloihin sekä laivoihin ja energiantuotantoympäristöihin. Haltonin tavoitteena on luoda käyttäjilleen turvallisia, mukavia ja työskentelyä tehostavia sisäympäristöjä, jotka ovat elinkaareltaan kestävän kehityksen periaatteiden mukaisia ja energiatehokkaita. Haltonilla on tuotantoyksiköitä kymmenessä ja tutkimus- ja tuotekehitystyön tiloja kahdeksassa maassa. Lisenssivalmistusta yhtiöllä on neljässä maassa. Halton-konsernin palveluksessa työskentelee noin 1500 ihmistä yli 30 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli noin 200 miljoonaa euroa. Lisätietoa: www.halton.com.