Handelsbanken Suomen Trade Finance Excellence Award Metsolle

Tunnustus myönnetään osoituksena laadukkaasta osaamisesta ja halusta kehittyä ulkomaankaupan rahoituksessa.

Handelsbanken Suomi on myöntänyt vuoden 2017 Trade Finance Excellence Awardin teollisuusyritys Metsolle. Tunnustus jaettiin Handelsbankenin Post-EuroFinance 2017, The Intelligent Treasury -tilaisuudessa.

”Toimiva kansainvälisen kaupan rahoitus sekä riskinsuojaus ovat yritysten liiketoiminnan ydinkysymyksiä. Tällä suojaudutaan paitsi kaupan riskeiltä ja epävarmuustekijöiltä, luodaan myös yhä enenevässä määrin lisäarvoa rahoituksen myötä. Näistä esimerkkejä ovat ostajille myönnettävät pidemmät tai joustavammat maksuajat”, kommentoi Jukka Kuusala, Head of Corporate Banking Sales.

”Metso on erinomainen esimerkki miten jo strategisella tasolla tehdyt kaupan rahoituksen ratkaisut kulminoituvat kasvattavasti käytännön tulokseen myös kansainvälisen liiketoiminnan saralla. Kunnianhimoisella yritysasenteella ja -kulttuurilla on kauaskantoiset seuraukset, tämä erityisesti kannustimena yhtiöille kautta maan, Suomi 100 -hengessä!”

Metsosta palkinnon vastaanottivat Virpi Gustafsson, Director, Trade and Project Finance sekä Jarmo Valjakka, Financial Manager, Finance & Accounting.

”Teemme yhteistyötä Handelsbankenin kanssa kaupanrahoituksessa mm. Suomessa, Ruotsissa, Singaporessa ja Kiinassa. Arvostamme Handelsbankenin henkilökohtaista, asiantuntevaa, joustavaa sekä nopeaa palvelua. Metson strategiaan kuuluu myös asiakkaiden rahoittaminen ja olemme pyrkineetkin löytämään Handelsbankenin kanssa uusia vaihtoehtoisia tapoja rahoittaa Metson asiakkaita”, toteaa Virpi Gustafsson Metsolta.

Handelsbanken jakaa vuotuisen huomionosoituksen asiakkaalle tai yhteistyökumppanille osoituksena laadukkaasta osaamisesta ja halusta kehittyvä monimuotoisella, yhä nopeammin muuttuvalla ulkomaankaupan rahoituskentällä. Ensimmäisen kerran Trade Finance Excellence Award -tunnustus jaettiin viime vuonna, jolloin sen sai Valio.

Jukka Kuusala, Head of Corporate Banking Sales
Puh. +358 10 444 2654

Handelsbanken on pohjoismainen, kansainvälisesti toimiva pankkikonserni. Pankilla on toimintaa yli 20 maassa eri puolilla maailmaa ja sen palveluksessa on yli 11 000 henkilöä. Suomessa Handelsbankenilla on 45 asiakaskonttoria. Pankki tunnetaan vahvasta yrityskulttuuristaan ja asiakaskeskeisestä, joustavasta palvelustaan. Jo vuosien ajan Handelsbanken on ollut laajan asiakastyytyväisyysvertailun kärjessä sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa (EPSI Rating). Handelsbanken on perustettu Tukholmassa vuonna 1871 ja Handelsbankenin osake on vanhin Tukholman pörssissä listattu osake. Suomessa Handelsbanken on toiminut vuodesta 1985.