Handelsbanken Suomi ja Folksam Vahinkovakuutus Oy aloittavat henkilöasiakkaiden vahinkovakuusyhteistyön

Handelsbanken Suomi ja Folksam Vahinkovakuutus ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen. Yhteistyön myötä Handelsbanken alkaa välittää asiakkailleen Folksamin vahinkovakuutuksia. Yhteistyö käynnistyy keväällä 2016.

Handelsbanken Suomen johtaja Nina Arkilahti on tyytyväinen tulevaan yhteistyöhön.

”Yhteistyön ansiosta voimme huomioida asiakkaidemme moninaiset tarpeet entistäkin tehokkaammin ja samalla tarjota heille parempaa kokonaispalvelua. Folksam tarjoaa meidän laillamme yksilöllistä ja asiakaskeskeistä palvelua, ja yhtiöllä on kattava vakuutustarjonta. Pankkiasioita hoitaessaan asiakkaamme voivat nyt myös kilpailuttaa vakuutuksensa kauttamme”, Arkilahti kertoo.

Yhteistyö on osa Folksamin jakelustrategiaa.

”Haemme aktiivisesti uusia potentiaalisia kumppaneita ja näemme Handelsbanken-yhteistyön hyvänä kanavana asiakaskuntamme kasvattamiseen”, toteaa Patrick Holm, joka johtaa Folksam Vahinkovakuutuksen jakelu- ja markkinointitoimintoja.

”Olemme iloisia myös siitä, että vakuutusratkaisumme täydentävät Handelsbankenin tuotevalikoimaa.  Me teemme työtä niiden asioiden parissa, jotka ovat asiakkaille tärkeitä. Asiakas säilyy jatkossakin keskipisteessä, kun kehitämme yhteistyötämme Handelsbankenin kanssa”, Holm kertoo.

Hanne Katrama, liiketoimintajohtaja, Handelsbanken Suomi, puh. +358 10 444 2791
Camilla Sågbom, viestintäjohtaja, Handelsbanken Suomi, puh. +358 10 444 2787

Folksamista lisätietoja antavat:
Patrick Holm, johtaja, Jakelu & Markkinointi, Folksam Vahinkovakuutus, puh. +358 50 595 2743
Annika Karppinen, johtaja, Partner-yhteistyö, Folksam Vahinkovakuutus, puh. +358 50 384 3828

Handelsbanken on pohjoismainen, kansainvälisesti toimiva pankkikonserni. Pankilla on toimintaa kaikkiaan 25 maassa eri puolilla maailmaa ja sen palveluksessa on yli 11 000 henkilöä. Pankki tunnetaan vahvasta yrityskulttuuristaan ja asiakaskeskeisestä, joustavasta palvelustaan. Jo vuosien ajan Handelsbanken on ollut laajan asiakastyytyväisyysvertailun kärjessä sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa (EPSI Rating). Handelsbanken on perustettu Tukholmassa vuonna 1871 ja Handelsbankenin osake on vanhin Tukholman pörssissä listattu osake. Suomessa Handelsbanken on toiminut vuodesta 1985.

Handelsbankenilla on Suomessa 46 asiakaskonttoria eri puolilla maata, pääkonttoritoiminnot Helsingissä sekä pankin rahoitus-, rahasto- ja henkivakuutusyhtiöt, Capital Markets -toiminnot, Handelsbanken Varainhoito ja Private Banking sekä arvopapereiden säilytyksestä vastaava Handelsbanken Custody. Näissä toiminnoissa työskenteli vuoden 2015 lopussa 612 henkilöä.